Skoledistrikt i Sundbyøster førhen
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-04-08 17:58

Reberbanegade 2 i Sundbyøster, København S, anno 1938-42 ... hvilken af
kvarterets folkeskoler hørte man til dér dengang?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 08-04-08 16:28

Jørgen Grandt skrev:
> Reberbanegade 2 i Sundbyøster, København S, anno 1938-42 ... hvilken af
> kvarterets folkeskoler hørte man til dér dengang?

Frankrigsgade

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-04-08 17:08

Børge Fogsgaard skrev:

> Frankrigsgade

Tak. Jeg glemte dog at tilføje i mit spørgsmål at der er tale om en
dreng, og at han var født i 1933. Var Frankrigsgades Skole ikke
stadigvæk pigeskole omkr. 1940?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 08-04-08 20:34

Jørgen Grandt skrev:

> Tak. Jeg glemte dog at tilføje i mit spørgsmål at der er tale om en
> dreng, og at han var født i 1933. Var Frankrigsgades Skole ikke
> stadigvæk pigeskole omkr. 1940?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kendte et par drenge i Reberbanegade i
50erne og de gik på Frankrigsgade.

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 09-04-08 15:04

Jørgen Grandt skrev:

> Tak. Jeg glemte dog at tilføje i mit spørgsmål at der er tale om en dreng,
> og at han var født i 1933. Var Frankrigsgades Skole ikke stadigvæk
> pigeskole omkr. 1940?

Min kone begyndte i 1. klasse på Frankrigsgades Skole i 1948. På dette
tidspunkt optog skolen både piger og drenge, men hun mener at kunne huske,
at dette kun havde været tilfældet i et par år. Hvis hun husker rigtigt, må
man konkludere, at den var en ren pigeskole til ca. 1946.
Hvor en dreng fra Reberbanegade gik i skole før dette tidspunkt, ved jeg
ikke. Måske på Sundbyvester Skole eller Amagerbro Skole?

Mvh
Svend-Erik