Dual-Channel RAM på Asus Crosshair
Fra : Henrik Laursen

Dato : 06-04-08 17:19

Ved nogen hvordan søren man får et Asus Crosshair til at se
at det rent faktisk er Dual-Channel RAM man kører med ?
Kan se at når jeg tænder computeren, så ser den dem kun som
om at det er single-channel RAM der sidder i.

--
Henrik Laursen

Fra : Hans

Dato : 06-04-08 17:31

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> Kan se at når jeg tænder computeren, så ser den dem kun som
> om at det er single-channel RAM der sidder i.

De skal sidde parvis i samme farve sokler for at køre dual.

Hans

Fra : Henrik Laursen

Dato : 06-04-08 22:16

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> De skal sidde parvis i samme farve sokler for at køre dual.
>
> Hans

Aha, ja jeg har bare sat dem ved siden af hendanden som man normalt
bare plejer at gøre.
Tak for tippet.

--
Henrik Laursen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 06-04-08 22:50

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Aha, ja jeg har bare sat dem ved siden af hendanden som man normalt
> bare plejer at gøre.
> Tak for tippet.

Nå, det kunne den skutte hitte ud af, mår man tænder og kan høre at
det hele starter op, så lyser LED'en til harddisken bare konstant og der
sker ikke mere, ikke engang nogle error bibs.
Sætter jeg den ene retur til hvor den ellers sad, så starter computeren
op normalt og man får sit ene bib alt alt er ok.

Oh well, så ladder jeg den bare sidde hvor den ellers sad og glemmer
det dual-channel fidus.
Så jeg har bare taget en af de gamle af samme fabrikat og knaldet i
så jeg bare kører 3GB single-channel istedet for 2GB dual-channel.
(alle 3 er HyperX RAM).

--
Henrik Laursen