Asus M2V
Fra : Erik K.

Dato : 05-04-08 17:28

Jeg skal have nyt bundkort til min Acer E380. Da jeg er helt færdig med
Acers bundkort (der er fejl i det, og min CPU bliver alt for varm) skal jeg
have et nyt, der passer til en AMD Athlon x 2 4000+.
Jeg har allerede købt en Asus M2V og skal have den sat i en af de første
dage. - Men inden jeg begynder på dette store job vil jeg gerne høre om
andres erfaringer med dette kort. - Er det godt nok?? - Jeg har selv
grafikkort, som skal sættes i efterfølgende.
Chipsettet er Via K8T890.

Mvh
Erik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-04-08 21:33

Erik K. wrote:

> dage. - Men inden jeg begynder på dette store job vil jeg gerne høre om
> andres erfaringer med dette kort. - Er det godt nok?? - Jeg har selv

Jeg har A8V (det er S939-udgaven af det) og det er det bedste bundkort
jeg har haft til dato. Jeg har kunnet lave et 20% overclock af min
Athlon 64 3500+ uden problemer af noget art.

> Chipsettet er Via K8T890.

Det er det også på A8V
Til Debian-baseret Linux er det specielt exceptionelt, da man kan lave
en systemopgradering direkte. Det kan man ikke med chipsets fra nVidia.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 05-04-08 21:47

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> Til Debian-baseret Linux er det specielt exceptionelt, da man kan lave
> en systemopgradering direkte. Det kan man ikke med chipsets fra

Du har da vist glemt et -E efter A8V.

Der er en vis forskel, endda ret stor.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-04-08 10:38

Hans wrote:

> Du har da vist glemt et -E efter A8V.

Ja, min fejl... E-udgaven har PCI Express.

> Der er en vis forskel, endda ret stor.

Arh, kom nu...

Jesper Poulsen