Fejl i formular
Fra : Disney

Dato : 04-04-08 12:58

Hej

Jeg har på en hjemmeside en formular hvor folk kan sende mig deres data.
Den har virket fint. Men nu har jeg opdaget at formularen ikke virker fra
alle maskiner.
Når jeg slev vil taste data ind få jeg denne besked:
FrontPage Error.
User: please report details to this site's webmaster.

Webmaster: please see the server's system log for more details.

Men fik en til at prøve den for mig, og der virker den fint. Hvad kan
problemmet være. Er det hjemme siden eller den enkelte computer??

MVH

Jens

Fra : enkvinde

Dato : 04-04-08 13:23

> [...]
>
> Men fik en til at prøve den for mig, og der virker den fint. Hvad kan
> problemmet være. Er det hjemme siden eller den enkelte computer??

Hmm... den er tricky. Jeg formoder selvfølgelig at din udbyder understøtter
frontpages extensions, når din side har virket hidtil. Det burde så ikke
være hos din udbyder problemet opstår.

Den næste tanke som så falder mig ind, er hvilke browser som bruges. Ud fra
en tanke om, at måske din form indeholder data som ikke understøttes af nye
browsere.... men det er ren og skær gætteværk.

Et link til din side ville have hjulpet, så man kunne have testet
muligheder, men nu må du jo selv
God fornøjelse
Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Disney

Dato : 04-04-08 13:35

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af nye browsere.... men det er ren og skær gætteværk.
>
> Et link til din side ville have hjulpet, så man kunne have testet

Browerseren tænkte jeg også på. men det var begge med IE og XP osv...
Siden er www.lfk86.dk under nyhedder

Jens

Fra : enkvinde

Dato : 04-04-08 13:50

> Browerseren tænkte jeg også på. men det var begge med IE og XP osv...
> Siden er www.lfk86.dk under nyhedder
>
> Jens

Nu opfører IE 6 sig langtfra på samme facon som IE 7. Så at det ikke skulle
være browserne vil jeg slet ikke udelukke. Teste det vil jeg ikke, for jeg
kan se, at jeg risikerer at melde mig til en tur, som jeg helst vil blive
hjemme fra

Men prøv selv at teste det og tag endelig firefox med, for den finder enhver
fejl som microsoft`s egne produkter ser gennem fingrene med.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Disney

Dato : 04-04-08 13:57

> [...]
>
> Men prøv selv at teste det og tag endelig firefox med, for den finder
> enhver fejl som microsoft`s egne produkter ser gennem fingrene med.

Har også prøvet med firefox fra min egen maskine. den ville heller ikke
virke.
Hvis du skriver prøve bliver du ikke meldt på noget. *S*

Jens

Fra : enkvinde

Dato : 04-04-08 14:35

> Har også prøvet med firefox fra min egen maskine. den ville heller ikke
> virke.
> Hvis du skriver prøve bliver du ikke meldt på noget. *S*
>
> Jens

Hmmm.... jeg blev meldt til turen

Og da det skete via Explorer 7, så røg alle fine browser teser nu på
gulvet...

Hmmm... må vist erkende, at jeg ligenu ikke har flere gode ideer til, hvad
pokker problemet så kan være... nogen sikkerhedsindstillinger, måske.....
hmm.... Nej, altså - du bliver nød til at iværksætte en rundspørge, hvor du
spørger om stort set alt.... hvilken browser bruger de, hvordan er deres
indstillinger osv.... der må være en fællesnævner...

Tror lige jeg vil prøve at melde mig til via firefox engang..... vender
tilbage

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : enkvinde

Dato : 04-04-08 14:42

> Tror lige jeg vil prøve at melde mig til via firefox engang..... vender
> tilbage

Også den tilmelding gik glat igennem.

Hmm....men hvorfor kan du så ikke ?

Dagens gåde - jeg giver op for nu........
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Disney

Dato : 04-04-08 14:51

> Også den tilmelding gik glat igennem.
>
> Hmm....men hvorfor kan du så ikke ?
>
> Dagens gåde - jeg giver op for nu........
> [...]

Jeg takker for forsøget.
Så er jeg ikke den eneste der ikke fatter det.

MVH
Jens

Fra : Ninett

Dato : 08-04-08 14:26

"Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men fik en til at prøve den for mig, og der virker den fint. Hvad kan
> problemmet være. Er det hjemme siden eller den enkelte computer??

Jeg får nøjagtig den samme fejlmeddelelse både på IE og på Firefox. Hoster
ved Unoeuro, der gang på gang fixer problemet, men det opstår blot igen et
par dage senere. P....irriterende

addressen er www.roseline.dk

Tak for evt. indput og ideer

Fra : Disney

Dato : 10-04-08 08:37

"Ninett" <ninett@-fjern-spam-filter-ninett.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved Unoeuro, der gang på gang fixer problemet, men det opstår blot igen et

Jeg har også min side hos Unoeuro.
Men de siger da jeg skrev til dem at det ikke var hos dem fejlen ligger.
Jeg har snart prøvet min side på mange maskiner, og jeg kan ikke rigtig se
et mønster på hvilken maskiner der kan og hvilken der ikke kan.
Jeg havde håbet at der var en klog mand/dame som lige havde de vise sten.
Men det her ligner et problem som kræver en del arbejde for at få løst...
*S*

MVH
Jens

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 10-04-08 09:27

Har lige skrevet til Unoeuro og fået dette storindede svar:

"Desværre er det ikke noget vi kan yde support på, beklager.."

Spørgsmålet er om fejlen ligger hos dem, eller et andet sted.

Har nogen prøvet samme kombination af formular + Firefox hos en anden
udbyder ?

Mh.

/P.

Fra : Disney

Dato : 10-04-08 13:48

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er om fejlen ligger hos dem, eller et andet sted.
>
> Har nogen prøvet samme kombination af formular + Firefox hos en anden

Jeg har kun prøvet Unoeuro. Men skulle da ikke undre mig det er hos dem
fejlen ligger.

MVH
Jens

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 11-04-08 16:10

> Jeg har kun prøvet Unoeuro. Men skulle da ikke undre mig det er hos dem
> fejlen ligger.
>
> MVH
> Jens

For at opklare problemet har jeg nu forsøgt at uploade min problematiske
side til en gratis udbyder (tripod), og kan oplyse at frontpage-formularen
her virker perfekt både med IE7 og med Mozilla.

/P.

Fra : Disney

Dato : 14-04-08 06:34

> [...]
> side til en gratis udbyder (tripod), og kan oplyse at frontpage-formularen
> her virker perfekt både med IE7 og med Mozilla.

Kan man så på den baggrund så sige at det er unieuro der har en fejl/har et
problem??
Hvis det er det burde vi alle sige til dem og brokke os... *s*

Jens

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 14-04-08 12:34

> Kan man så på den baggrund så sige at det er unieuro der har en fejl/har
> et problem??
> Hvis det er det burde vi alle sige til dem og brokke os... *s*

Jeg synes da at man må konkludere, at i hvert fald Unoeuro har et problem,
og jeg melder mig gerne som nr. 1 på listen på en fælles klage.
Dog vil flg. også indgå i mine overvejelser for at løse problemet hurtigt:

- skift af webhotel-udbyder (Er dog ikke omkostningsfrit).

- skift af redigeringsprogram til f.eks. Kompozer (Kræver nogen omstilling,
men skulle i det mindste give mere korrekt kode).

- eller blot finde et passende formularscript på nettet og bruge dette i
stedet for Frontpages indbyggede, som åbenbart ikke er ideelt.
Jeg har dog svært ved at finde et script som er både gratis og til at finde
ud af. Nogen forslag ?

Liste til fælles klage:

1. En Hr. Hvemsomhelst.
2.

Fra : Disney

Dato : 14-04-08 21:16

> [...]
> stedet for Frontpages indbyggede, som åbenbart ikke er ideelt.
> Jeg har dog svært ved at finde et script som er både gratis og til at

Jeg ville gerne lave min side i et andet program. men må erkende jeg nok har
brug for et godt kursus før det kan lade sig gøre.

MVH
Jens