Aprilsnar
Fra : Søren Friberg

Dato : 01-04-08 19:16

Snakkede lidt med min "folkeskolelærerkone" om det. Er aprilsnar blevet
umoderne? Blev heller ikke selv rigtig udsat for noget i dag. Er humor
blevet amerikaniseret eller hvad?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Kim J.

Dato : 06-04-08 08:33

Hejsa,

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
> Snakkede lidt med min "folkeskolelærerkone" om det. Er aprilsnar blevet
> umoderne? Blev heller ikke selv rigtig udsat for noget i dag. Er humor
> blevet amerikaniseret eller hvad?

Aprilsnar bliver da aldrig umoderne!!! Det er da årets sjoveste dag! (synes
jeg).

1. Det lykkes mig at bilde en hel del elever ind, at der havde været
revision på antallet af undervisningstimer pr. uge, og de havde fundet ud
af, at eleverne faktisk havde haft en time for meget pr. uge. Derfor blev
der lagt en ekstra ferieuge ind i uge 15., he he...

2. Havde skole/hjem samtaler. Samtlige forældre og elever skulle skrive
under på elevplanerne. De havde en version til gennemsyn derhjemme, men fik
en af mig under samtalen til underskrift. Da både elev og forældre havde
skrevet under, og jeg igen havde den i hånden, sagde jeg: "Ja, nu er det jo
ikke fordi, at jeg har lavet de store ændringer i elevplanen, men jeg har
skrevet ind, at (elevens navn) ønsker flere lektier, da denne keder sig
derhjemme". Så kiggede jeg på forældrene, meget alvorligt, og sagde: "Ja, og
i har lige som forældre skrevet under på, at I er indforstået med, at vi
genindfører spanskrøreret fra uge 15". Eleverne så ret chokerede ud, og
sjovt nok, så sagde næsten samtlige forældre: "det er i orden".

Den dag må bare ikke afskaffes!!!

Venlig hilsen
Kim J.

Fra : Søren Friberg

Dato : 06-04-08 08:54

Kim J. skrev:

> Den dag må bare ikke afskaffes!!!

Jo, jo enig nok; men jeg kom bare i år til at tænke på, at mine børn
nærmest så ud som om jeg var lidt småtosset med mit "nar" og at jeg ikke
rigtig blev udsat for noget, så jeg tænkte at enten tør de ikke eller
også er det altså blevet umoderne. Min kone der arbejder i et andet
hjørne af Sjælland havde vist den samme oplevelse, så tråden var
alvorlig nok ment.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg