OCR til Office?
Fra : Henning

Dato : 31-03-08 21:01

Jeg har et Word (docx) dokument med en mængde skærmdumps. Hvilket
OCR-program kan konvertere disse til "ren" tekst som jeg kan arbejde
videre med i f.eks. Word?

Fra : Kurt G

Dato : 01-04-08 09:25

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> Jeg har et Word (docx) dokument med en mængde skærmdumps. Hvilket
> OCR-program kan konvertere disse til "ren" tekst som jeg kan arbejde
> videre med i f.eks. Word?

Hvis du på et eller andet tidspunkt har købt en skanner, fulgte der sikker
et sådant program med!
Jeg bruger OmniPage, som fulgte med en skanner til 500kr. Det er et udmærket
program, særlig hvis opløsningen sættes 600dpi.

Jeg tror ikke, at du skal forvente særlig godt resultat med skærmdump,
opløsningen er nok noget lignende 17dpi, og det går ud over
'træfsikkerheden'!

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 01-04-08 09:43

Hej Kurt

> Jeg tror ikke, at du skal forvente særlig godt resultat med skærmdump,
> opløsningen er nok noget lignende 17dpi, og det går ud over
> 'træfsikkerheden'!

Jeg bruger selv en gammel Textbridge 2 der fulgte med en scanner og den
klare skærmdump nogenlunde,

Her er hvad den fik ud af et skærmdump af dit inlæg

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 12:26

On Tue, 1 Apr 2008 10:24:45 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>Jeg bruger OmniPage, som fulgte med en skanner til 500kr. Det er et udmærket
>program, særlig hvis opløsningen sættes 600dpi.

Fungerer sikkert også udmærket - til en scanner! Men når dokumentet er
gemt til word-format vil ingen af de prøvede OCR-programmer kendes ved
det.
Henter jeg billederne ud et for et og gemmer det i billedformat kan
jeg sagtens få det "oversat" - men det er ret omstændigt med ~300
slides

Fra : Max

Dato : 01-04-08 14:37

Hej Henning

> Henter jeg billederne ud et for et og gemmer det i billedformat kan
> jeg sagtens få det "oversat" - men det er ret omstændigt med ~300
> slides

Hvis du har adgang til Adobe Acrobat, ja så kan du gemme dit Word
dokument i PDF og så køre OCR på det i Acrobat.

--
Mvh Max

Fra : fix

Dato : 01-04-08 15:17

> [...]
>
> Hvis du har adgang til Adobe Acrobat, ja så kan du gemme dit Word
> dokument i PDF og så køre OCR på det i Acrobat.

Undskyld hvis jeg virker dum!
Men hvad h...... skal man bruge ocrprogram til, hvis man har data i et
worddocument ???????

finn

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 16:20

>Undskyld hvis jeg virker dum!
>Men hvad h...... skal man bruge ocrprogram til, hvis man har data i et
>worddocument ???????

Data ligger som screendumps, dvs. billeder. Her kan du ikke søge på
teksten Lidt omstændigt at kigge 300 billeder igennem for at finde
givne ord og sætninger

Fra : Max

Dato : 01-04-08 16:43

Hej fix

> Undskyld hvis jeg virker dum!

Du virker ikke dum, bare som en der ikke har læst spørgsmålet.

--
Mvh Max