Netkort til server2003
Fra : bme

Dato : 30-03-08 19:56

Hejsa

Har lige installeret en sbs-server med to netkort, et på bundkort og et
løst. Det gik egentligt fint nok, dog havde jeg lidt bøvl med driveren til
det løse kort (ingen server2003 driver men den åd xp driver). Efter lidt
konfiguration mm havde jeg et par computere koblet op mod domænet (via det
løse netkort) og det gik fint. Serveren blev genstartet efter download af
opdateringer, var meget langsom til "setting up network connections" under
opstart men kom da igang.

Så startede problemerne ellers.
Netkortet mod lan (det løse) var nu ikke installeret og kunne/kan ikke
installeres igen med xp-driveren
Går ud fra at jeg er nødt til at indkøbe nyt netkort med drivere der
supporterer server2003 - kan der anbefales nogen der har gigabit lan? kan
ikke rigtigt finde nogle der er ordentligt understøttet.

Men serveren kan heller ikke gå på internettet (eks køre windows update) via
netkortet på bundkortet - er det fordi det andet mangler? Umiddelbart får
den korrekt ipadresse mm. fra tdc-adslmodem og burde da kunne gå på nettet?.

Any hints and suggestions?

Det der undrer mig mest er at systemet var oppe og køre (og kørte fint)
indtil genstarten efter windows update - kan man på microsofts hjemmeside gå
ind og se hvilke opdateringer der er tilgængelige for en sbs2003?

/bo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-03-08 20:11

On Sun, 30 Mar 2008 20:55:59 +0200, "bme" <none@none.dk> wrote:
> [...]
>installeres igen med xp-driveren
>Går ud fra at jeg er nødt til at indkøbe nyt netkort med drivere der
Rigtig god ide.
> - kan der anbefales nogen der har gigabit lan?
Intel servernet kort burde være et godt bud.

> [...]
>den korrekt ipadresse mm. fra tdc-adslmodem og burde da kunne gå på nettet?.

Jeg mener at en SBS er en skrabet server også mht. hvordan man kan
benytte mere end et netkort.
Jeg sloges en del med at få kort nr 2 til at virke mod et selvstændigt
lan og opgav til sidst.
Load balacing mellem 2 netkort på samme lan skulle vist virke.

/Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-08 07:37

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Jeg mener at en SBS er en skrabet server også mht. hvordan man kan
> benytte mere end et netkort.

Skrabet og skrabet, customized er nok mere korrekt ;)

> Jeg sloges en del med at få kort nr 2 til at virke mod et selvstændigt
> lan og opgav til sidst.

SBS skal man IKKE behandle som en alm 200X server, men benytte de værktøjer
der er indbygget, ellers går det nemt galt.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-08 07:35

"bme" <none@none.dk> wrote in message
> kan der anbefales nogen der har gigabit lan?
> kan ikke rigtigt finde nogle der er ordentligt understøttet.

Så har du ikke søgt ret godt ;)

Intel eller Broadcom.

Fra : bme

Dato : 11-04-08 19:49

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "bme" <none@none.dk> wrote in message
>
> Så har du ikke søgt ret godt ;)
>
> Intel eller Broadcom.

intel pro 1000gt indkøbt og monteret - efter lidt bøvl med opsætning af dhcp
mod det interne lan virker det nu igen - dejligt.

/bo