tæller virker alt for godt
Fra : claus

Dato : 25-03-08 23:06

hej gruppe

jeg har overtaget en hjemmeside lavet i frontpage 2003 som det er meningen
jeg skal vedligeholde og opdatere
men jeg er desværre meget grøn i det her.
så måske nogen kan fortælle mig om en eller anden god brugerguide på nettet
eller andet så jeg nemmere kan arbejde i frontpage

pt har jeg 1 problem jeg godt kunne tænke mig at rette

der er en tæller på siden og den virker jo helt fantastisk den virker så
godt at den tæller op hvergang man bevæger sig rundt i mellem de forskellige
sider nogen der kunne have en ide til hvad der er galt.

se evt www.fiskenaesbaadlaug.dk

nogen der har en løsning

på forhånd tak for hjælpen

claus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-03-08 23:32

"claus" <blablabla@klatterup.dk> skrev :

>der er en tæller på siden og den virker jo helt fantastisk den virker så
>godt at den tæller op hvergang man bevæger sig rundt i mellem de forskellige
>sider nogen der kunne have en ide til hvad der er galt.

Der er ikke noget galt. sådan virker FPs tæller.

Brug en anden. fx http://zipstat.dk.
--
Kerim

Fra : claus

Dato : 25-03-08 23:43

> Der er ikke noget galt. sådan virker FPs tæller.
>
> Brug en anden. fx http://zipstat.dk.

Okay det vidste jeg ikke

findes der nogen gratis tællere som virker uden at linke til et eller andet
eller kræve andre ting

takker claus

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 00:24

> findes der nogen gratis tællere som virker uden at linke til et eller
> andet eller kræve andre ting
>
> takker claus

Jeps, feks denne www.livewebstats.dk

Dansk, grundig, gratis, usynlig og du kan bede om at din egen ip adresse
ikke tæller med.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-03-08 17:51

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

>Dansk, grundig, gratis, usynlig og du kan bede om at din egen ip adresse
>ikke tæller med.

Irriterende, at man ikke kan se koden, man skal sætte før man
beslutter sig.

Eller får lidt at vide, om hvordan den fungerer.

Hvordan kan man undgå at skulle linke til serveren, hvor tælleren
ligger?
--
Kerim

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 18:45

> [...]
>
> Eller får lidt at vide, om hvordan den fungerer.
>
> Hvordan kan man undgå at skulle linke til serveren, hvor tælleren

Den linker helt sikkert til serveren hvor tælleren ligger. Jeg har en enkelt
gang oplevet at statistiksiden gik ned, hvilket skabte et ramaskrig fra mine
besøgende, da min side gik helt i baglås fordi den ikke kunne indlæse
statistikken.

Heldigvis har jeg kun oplevet det den ene gang på 1½ år, ellers var den pist
borte fra min side igen.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : ke

Dato : 26-03-08 08:39

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er ikke noget galt. sådan virker FPs tæller.

Det passer nu ikke. Hvis man linker undersider til index.html (hvor tælleren
normalt er) tæller den ikke igen. Hvis man linker til index-siden via
www.xxx.xx tæller den selvfølgelig. Sådan virker det ihvertfald hos mig.
Mvh
KE
www.fanoe-online.dk

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 11:24

> Det passer nu ikke. Hvis man linker undersider til index.html (hvor
> tælleren normalt er) tæller den ikke igen. Hvis man linker til index-siden
> [...]

Hmm... straks måtte jeg besøge din side, for at se om det vitterligt var
rigtigt, at din tæller fungerede anderledes end andre FP tællere. Og nej,
det gør den altså ikke. Hver gang jeg går på din index side så tæller den 1
op. Og da jeg nu har været på din index side 5 gange, er din tæller altså
steget med 5.

Din FP tæller viser altså, hvor mange gange indexsiden er vist og ikke hvor
mange besøgende, som har besøgt siden.

Hilsen Eva
>--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : claus

Dato : 26-03-08 12:10

> [...]
>
> Din FP tæller viser altså, hvor mange gange indexsiden er vist og ikke
> hvor mange besøgende, som har besøgt siden.

Hej Alle takker for hjælpen

har op rettet en tæller og sat den ind på en test hjemmeside jeg har hvor
jeg kan afprøve tingene inden brug på den officielle
og ja den virker jo efter hensigten så atter en gang tak

Lige et tillægs spørgsmål

kan man sætte tælleren ind på flere hjemesider eller kræver det at man
opretter en mere

claus

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 12:40

> [...]
>
> Lige et tillægs spørgsmål
>
> kan man sætte tælleren ind på flere hjemesider eller kræver det at man

Hvis vi taler om tælleren fra livewebstat, så skal du bare sætte din kode
ind på hver side, så tæller siderne med i statistikken.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : claus

Dato : 26-03-08 14:02

> Hvis vi taler om tælleren fra livewebstat, så skal du bare sætte din kode
> ind på hver side, så tæller siderne med i statistikken.
>
> Hilsen Eva

nu har jeg så lige kiget lidt nærmere på denne tæller og som jeg forstår det
så skal man være elite bruger for at have en synlig tæller er det korrekt
og ved du hvor man ændre indstillinger for tælleren synes ikke lige jeg kan
finde noget sted jeg kan ændre det efter at tælleren er indsat

hilsen claus

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-03-08 14:32

claus skrev bl.a.:

> nu har jeg så lige kiget lidt nærmere på denne tæller og som jeg
> forstår det så skal man være elite bruger for at have en synlig tæller
> er det korrekt

Jeg kan anbefale tælleren fra http://www.chart.dk/default.asp. Den
kræver hverken det ene eller det andet, koden kan sættes ind på samtlige
webstedets sider, den besøgende bliver kun talt med én gang (i døgnet
vistnok), og hver mandag får man en mail med en statistik over ugens
besøgstal mv.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 15:05

> [...]
> og ved du hvor man ændre indstillinger for tælleren synes ikke lige jeg
> kan finde noget sted jeg kan ændre det efter at tælleren er indsat

Tælleren er gratis, med mindre du kommer over 20 000 sidevisninger om dagen.

Når du er logget ind, så kan du ændre i din tæller under "Indstillinger" som
du finder til højre i den hvide navigeringslinje.

Som Jørgen Grant foreslår så kan du også bruge charts tæller. Selv bruger
jeg begge. Charts er meget simpel og kræver en synlig tæller på siden.
Fordelen ved charts er for mit vedkommende, at jeg kommer med i deres link
index. Det gør jeg ikke hos Livewebstat, men til gengæld får jeg en meget
fyldestgørende statistik, hvor jeg i minuttet kan sidde og følge med i, hvad
besøgende laver på min side og hvor de kommer fra.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : claus

Dato : 26-03-08 16:24

> [...]
> fyldestgørende statistik, hvor jeg i minuttet kan sidde og følge med i,
> hvad besøgende laver på min side og hvor de kommer fra.

vil det sige at tælleren stadig kan være synlig når de 7 dage er gået eller
skal den ændres til usynlig

claus

Fra : enkvinde

Dato : 26-03-08 17:12

> vil det sige at tælleren stadig kan være synlig når de 7 dage er gået
> eller
> skal den ændres til usynlig
>
> claus

Hvordan du ønsker tælleren skal se ud på din side, bestemmer du selv. Den
kan være synlig, eller du kan vælge, at den skal være usynlig. Der er ingen
tidsbegrænsning på, så den skifter ikke pludselig udseende.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : ke

Dato : 27-03-08 08:11

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Din FP tæller viser altså, hvor mange gange indexsiden er vist og ikke
> hvor mange besøgende, som har besøgt siden.

Hvis man bruger menuerne i venstre side tæller tælleren ikke, ligesom
tilbageknappen heller ikke aktiverer tælleren. På nogen af siderne er der en
til "forsiden" det kommer sig af at hjemmesiden førhen var uden rammer. Folk
kan komme ind på feks. "fanoe-online.dk/amber3.htm. så for at lede dem til
forsiden bruges til "forsiden".

Har lige et spørgsmål. Når man trykker på en thumpnail kommer
hovedbilledetfrem med hvid baggrund. Er det muligt at få baggrunden som
resten af siden uden det skal laves til hvert billede?
Mvh
KE

Fra : enkvinde

Dato : 27-03-08 11:02

> [...]
> hovedbilledetfrem med hvid baggrund. Er det muligt at få baggrunden som
> resten af siden uden det skal laves til hvert billede?

Jamen, jeg er da ked af, at skulle ødelægge din vildfarelse hvad angår din
tæller. Men du har altså ikke ret. Din indexside tæller 1 op, hver gang den
besøges, uanset hvor den besøgende kommer fra og uanset hvilket link eller
tilbageknap som er brugt. Hvis du ikke kan se det, så prøv at opdaterer dit
browservindue, når du prøver.

Hvad angår thumpnail så er svaret nej - hvert billede skal lægges på en side
for sig, for at få den ønskede virkning. Eller du skal åbne billedet i en
ramme på selve siden.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk