Bundkort på Medion 8828
Fra : Valentin

Dato : 23-03-08 17:11

Hej
Er der nogle som kan give mig et svat på hvilken bundkort som sidder i min
Medion 8828
Efter de som jeg selv kan se skulle det være en som hedder Micro Stas MS
7502, men
jeg er ikke sikker. Jeg ville nemlig gerne have en manual til den. Jeg vil
nemlig gerne vide
hvad de 2 blå stik på bund kortet er til, om det er alm. s-ata eller hvad.
Jeg vil nemlig gerne have en alm. DVD drev i den og 2gb ram mere, men jeg er
ikke sikker
på hvad der skal til.

Håber på at der er ne som kan hjælpe mig !!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-03-08 22:26

"Valentin" <2valentin@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er ikke sikker
> på hvad der skal til.
>
> Håber på at der er ne som kan hjælpe mig !!

Det skulle være Microstar MS 7502 som sidder i den.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=1&tid=410832
Men det er et modificeret bundkort, så du kan ikke finde det hos Microstar.
Men det er jo baseret på G33 chipsettet og kunne derfor ligne det her:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1184&maincat_no=1&cat2_no=170

Hvis det er tilfældet, så er de blå stik sata stik.
Det gule stik er et ata stik, så der kan du sætte et alm. drev til - hvis du
med almindeligt drev mener et ata drev.
De 2 orange og 2 grønne er til hukommelse.

Kurt

Fra : Valentin

Dato : 24-03-08 11:04

Hej og tak for dit svar
Men det er ikke helt dette bundkort som sidder i min pc.
Jeg kunne tage et billede af bundkortet og smide op.
hvis du evt. ville se på de to ekstra stik.
Valentin

Fra : Valentin

Dato : 24-03-08 12:13

Hej Jeg har lagt billederne op af mit bundkort Medion 8828 her
http://home24.inet.tele.dk/valentin/medion8828.html

jeg håber at dette kan bruges
Valentin

Fra : Hans

Dato : 24-03-08 13:23

Valentin wrote:
> Hej Jeg har lagt billederne op af mit bundkort Medion 8828 her
> http://home24.inet.tele.dk/valentin/medion8828.html
>
> jeg håber at dette kan bruges

Det er også Sata-stik.

Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-03-08 19:29

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er også Sata-stik.
>
> Hans

Enig. Men det ser ud til, at de 4 som er i brug er orange. Hvorfor denne
farveforskel? Er nogen af dem sata1 og andre sata2?

Kurt

Fra : Valentin

Dato : 24-03-08 20:46

Hej

Det er jo også det som jeg er i tvivl om, men det kan jo være at der er en
som kender det
rigtige svar. Det er dog træls at et firma som Medion ikke giver deres data
fra sig. For det
er ellers gode maskiner.

Fra : Hans

Dato : 24-03-08 21:44

Valentin wrote:
> [...]
> er en som kender det
> rigtige svar. Det er dog træls at et firma som Medion ikke giver

Hvordan er de betegnede på bundkortet?

Sata 0-5 eller hvordan?

Hans

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 25-03-08 10:05

> Hvordan er de betegnede på bundkortet?
>
> Sata 0-5 eller hvordan?

I følge manual 1-6 http://www.medionsupport.com/files/8828/manual/7502.pdf
Et gæt er at 1-4 (orange) er til harddisk i native mode.

Mogens

Fra : Hans

Dato : 25-03-08 11:01

Mogens Nielsen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> I følge manual 1-6
> http://www.medionsupport.com/files/8828/manual/7502.pdf Et gæt er at
> 1-4 (orange) er til harddisk i native mode.
Det er jo en ICH9 southbridge der bruges, så i princippet kan alle 6 porte
anvendes i flæng, men såvidt jeg husker kan de to sidste porte også anvendes
til eSATA, hvis man monterer en eSATA bøjle på bagpladen.

Hvis man har optiske drev med Sata interface, så er det også disse udgange
der bør benyttes, da det ikke er alle drev som accepteres af 3. og 4. port.

Hans

Fra : Valentin

Dato : 27-03-08 15:23

Hej alle som har deltaget i snakken omkring Medion bundkortet,
Jeg tror at jeg har fået et svar som jeg kan bruge.
Jeg takker mange gange
hilsen Valentin

Jeg vil gerne sige tak for svarene