cpu til asus maximus
Fra : Torben J

Dato : 21-03-08 07:22

Hej

Jeg har bestilt et asus MB, ASUS Maximus Formula Republic of Gamers.

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=MAXIMUS%2FFORMULA&mode=Extended&GroupGuid=35&SelectedGroup=3510

Dertil har jeg bestilt en intel cpu, Intel Core 2 Duo E8400 men har lige
fået at vide at de ikke kan skaffe den, før engang i april.

Jeg vil finde en anden cpu og sætte i, men hvilken. Jeg bruger primært min
computer til spil, internet, word,excel og egentlig ikke meget andet...

Nogen der har et forslag. Prisen skal ligge på max. 1700-1800 kr.

Forøvrigt - jeg har bestilt noget kingston ram:

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KHX8500D2K2%2F2G&GroupGuid=4020&SelectedGroup=4020

Det er vel rimeligt nok til et sådan system, uden at bruge for mange penge.

mvh

Torben

Fra : Glenn

Dato : 16-04-08 10:11

Prøver om jeg kan hjælpe dig det er længe siden jeg har fulgt
udviklingen på hardware.

> http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=MAXIMUS%2FFORMULA&mode=Extended&GroupGuid=35&SelectedGroup=3510

Den mest populære MB er vidst: ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
Den ny Extreme II har kompatibelitets problemer med qaud processor.

> [...]
> computer til spil, internet, word,excel og egentlig ikke meget andet...

Ja E8400 er ret populære og med god grund men måske 8200E 2.66 Mhz var
en mulighed men
ellers find en billig brugt cpu som du så kan sælge når de har den på lager.

> Forøvrigt - jeg har bestilt noget kingston ram:

kingston har jeg dårlige erfaringer med og har læst meget negativt
omkring dem især med Asus MB ved ikke hvordan de ny er men ram er meget
afgørende for at din PC kommer til at køre problem frit,
vælg Corsair eller OCZ så har du også gode muligheder for OC
hvilket det tyder på du gerne vil med dit valg af MB :)

Venligst Glenn