Spørgsmål om licensmanagement/software akt~
Fra : Johannes Birk

Dato : 26-03-08 11:45

Hej,

Jeg ved ikke om jeg har henvendt mig i den rette nyhedsgruppe. Hvis jeg ikke
har, må
I lige henvise mig til det rette forum.

Jeg har lavet en applikation i C og er på udkig efter en licenskomponent som
forholdsvis
let kan integreres i min applikation. Licenskomponenten skal sørge for at
min applikation
kan anvendes i 30 dage hvorefter funktionaliteten begrænses. Applikationen
skal kunne
downloades af potentielle kunder fra min hjemmeside. Hvis kunden beslutter
sig for at
købe applikationen efter endt prøvetid, skal han/hun kunne gå ind på min
hjemmeside,
indtaste nogle oplysninger og betale for applikationen hvorefter en
licensgenerator på
min hjemmeside automatisk udsteder en produktnøgle (baseret på
kundeoplysningerne).
Kunden indtaster så produktnøglen i applikationen hvorefter der åbnes op for
de "features",
som kunden har betalt for.

Mit spørgsmål er :

1) Hvilken licensgenerator bør jeg anvende (til web-applikationen) ?
2) Hvilken licenskomponent vil I anbefale at jeg bruger?
3) Andre råd?

I må gerne komme med flere forslag.

En opsummering af mine krav er:

1) Licenskomponenten skal være let at integrere i mine C-applikationer
2) Det skal være let at registrere nye produkter i licensgeneratoren
3) Produktnøglen skal være sikker og svær at "dekode"
4) Licensgeneratoren skal være sikker forstået på den måde, at det ikke skal
være let
at gennemskue hvordan produktnøglerne genereres
5) Det skal være tæt på umuligt (helst umuligt!) at nulstille prøveperioden
for den trial-version som kunden downloader fra min hjemmeside