Problemer med Compaq 1850R G2
Fra : Tech-IT

Dato : 25-03-08 18:51

Hejsa.

Jeg har en Compaq Proliant 1850R G2 med 2 SCSI diske i et Mirror Raid, nu
har jeg så sat et sata backplane i den med 3 sata diske og til det formål to
PCI sata controllere.. controllerene sidde i de to PCI porte lige under SCSI
controlleren, som sidder øverst. men nu vil maskinen ikke starte.. der
kommer fint størm på den og lys i lamperne på SATA backplanen, men der
kommer ingen billede på og den begynder ikke at starte op.. hvad kan der
være galt ? en kammi sagde til mig at det kan være fordi at de to sata
controllere jeg har stoppet i, kun kører 16 bit, og at serveren kører 32bit,
kan det passe?

//Brian

Fra : N_B_DK

Dato : 26-03-08 08:27

"Tech-IT" <eltrikker@REMOVEgmail.com> wrote in message
>en kammi sagde til mig
> at det kan være fordi at de to sata controllere jeg har stoppet i,
> kun kører 16 bit, og at serveren kører 32bit, kan det passe?

Nej det er noget sludder, men prøv at tag kortene ud og se om der så kommer
billede på, hvis ja, sæt et kort i ad gangen, og gerne i et andet PCI slot.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Tech-IT

Dato : 26-03-08 19:41

Det har jeg prøvet og intet hjælper.. jeg har så sidenhen fået at vide at
jeg muligvis skal tildele nogle adresser eller sådan noget.. det vil jeg så
prøve at rode lidt med..

Har du fået min mail vdr. HP-Dock´en ?

//Brian

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-08 01:31

> Det har jeg prøvet og intet hjælper.. jeg har så sidenhen fået at
> vide at jeg muligvis skal tildele nogle adresser eller sådan noget..
> det vil jeg så prøve at rode lidt med..

Tag alle kort der ikek er strengt nødvendige ud, og se om det hjælper, hvis
ikke, kontroller ram (at de sidder helt ned i stikkene), evt kun en ram
klods, hvis den ikke kører i interleaved mode.

> Har du fået min mail vdr. HP-Dock´en ?

Jeps.

Fra : Tech-IT

Dato : 27-03-08 18:27

> Tag alle kort der ikek er strengt nødvendige ud, og se om det hjælper,
> hvis ikke, kontroller ram (at de sidder helt ned i stikkene), evt kun en
> ram klods, hvis den ikke kører i interleaved mode.

Hvis jeg tager begge sata kort ud kører maskinen jo fint, så serveren kan af
en eller anden grund jo ikke køre med de to Sata kort, som kørte fint i den
gamle server (std. Atx bundkort)

//Brian

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-08 20:59

> Hvis jeg tager begge sata kort ud kører maskinen jo fint, så serveren
> kan af en eller anden grund jo ikke køre med de to Sata kort, som
> kørte fint i den gamle server (std. Atx bundkort)

Sætter du kortet i et PCI 32 eller 64 slot ? prøvet alle slot (med et kort
ad gangen) ?

Fra : EL-Trikker

Dato : 28-03-08 18:24

> Sætter du kortet i et PCI 32 eller 64 slot ? prøvet alle slot (med et kort
> ad gangen) ?
>
> --
Hmmm.. bundkortet er nu brændt af... :(

//Brian