Hvorfor dette emblem? 2
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-08 10:55

Hej -

Der er dukket en lille fætter mere op i fatters efterladenskaber:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#opd

Hvad kan I fortælle om den?

Mvh.: Jørgen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-03-08 11:27

Jørgen Grandt skrev:

> Der er dukket en lille fætter mere op i fatters efterladenskaber:
> http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#opd
>
> Hvad kan I fortælle om den?

Den er der ingen der har et bud på - eller er jeg for utålmodig?

Mvh.: Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 11:34

Hej
Umiddelbart ligner det et regimentsmærke - det der så kan undre er ophænget.
Er det Frederik d. 7endes monogram eller er det den 9ende -
Det giver mulighed for enten prinsens, kronprinsens eller kongens garde
eller regiment +/- liv eller korps, måske fægteklub eller lign - det ligner
ryttersabler -
Kunne man skrive til forsvarsministeriet?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-03-08 11:59

none skrev bl.a.:

> Er det Frederik d. 7endes monogram eller er det den 9ende -

Det ligener mest Frederik den fjerdes monogram, som jeg
ser det i SDE. Læg mærke til de tydelige 4-taller.

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 29-03-08 15:04

On Thu, 27 Mar 2008 11:27:25 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

>Den er der ingen der har et bud på - eller er jeg for utålmodig?
>
>Mvh.: Jørgen

Det andet mærke er et idrætsmærke, jævnfør:
http://www.sitecenter.dk/corysan/duelighedstegnside1/

Det første kender jeg ikke. Måske ku' du spørge denne Michel Jespersen
om han har et godt bud....

Mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 29-03-08 15:06

UPS, han hedder Jesper Michelsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-03-08 15:53

Bjarne Damsgaard skrev bl.a.:

> Det andet mærke er et idrætsmærke, jævnfør:
> http://www.sitecenter.dk/corysan/duelighedstegnside1/

Tak for interessen. Den sag er dog opklaret i tråden som hedder næsten
det samme som denne.

Mvh.: Jørgen

Fra : John Petersen

Dato : 29-03-08 22:33

Hej

Mærket med det røde bånd er tjenestestedsmærke for Hærens Officersskole, her
er det så monteret med et bånd, hvilket formentlig ikke er officielt
godkendt, det har nok været brugt til civilt tøj f.eks. i forbindelse med et
jubilæum for gamle elever, men dette er kun et gæt! Normalt bæres mærket på
venstre brystlomme, når man er tjenestegørende på skolen.
Det andet mærke er som nævnt Idrætsmærket, og jeg mener at nummeret er et
løbenummer, så man har registret hvem som har hvilket mærke.

M.v.h

John

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-03-08 23:26

John Petersen skrev bl.a.:

> [...]
> ikke er officielt godkendt, det har nok været brugt til civilt tøj
> f.eks. i forbindelse med et jubilæum for gamle elever, men dette er

Tak for opklaring.

Mvh.: Jørgen