Andet multimedie
problemer med jpg filer
Fra : Jens E Larsen

Dato : 19-03-08 09:59

Jeg har sommetider problemer med at få vist jpg filer på internettet, der
kommer bare et lille rødt kryds istedet for billedet, er der nogle der kan
hjælpe med dette, jeg køre med vista

--
JELMA

Fra : emj

Dato : 19-03-08 10:21

Jens E Larsen skrev:

>Jeg har sommetider problemer med at få vist jpg filer på internettet, der
>kommer bare et lille rødt kryds istedet for billedet, er der nogle der kan
>hjælpe med dette, jeg køre med vista

Slet dine filer i browseren
Funktioner/internetindstillinger/slet/slet alt

Sæt flueben ved "slet også filer og indstillinger ...osv)

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-03-08 11:07

On Wed, 19 Mar 2008 09:58:42 +0100, Jens E Larsen wrote:

> Jeg har sommetider problemer med at få vist jpg filer på internettet, der
> kommer bare et lille rødt kryds istedet for billedet, er der nogle der kan
> hjælpe med dette, jeg køre med vista

Det betyder sandsynligvist, at webmasteren har glemt at uploade billedet,
så det ikke findes på serveren. Prøv at højreklikke på "billedet" og vælg
"Egenskaber" og du vil formentlig kunne aflæse en sti, der henviser til
webmasterens egen harddisk
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-08 00:54

Jens E Larsen wrote:
> Jeg har sommetider problemer med at få vist jpg filer på internettet,
> der kommer bare et lille rødt kryds istedet for billedet,

Ud over den fejlmulighed, som Kurt nævner, kan det også tænkes at billederne
på serveren hedder noget med .JPG og at der i kaldet til billederne i
html-koden står noget med .jpg - eller omvendt.

På en Apache-server er der forskel på små og store bogstaver, så man gør sig
selv en tjeneste ved altid at sørge for kun at bruge små bogstaver bode i
filnavne og i link til filerne.

En IIS-server er ligeglad med om bogstaverne er store eller små, så her er
der kun Kurts fejlmulighed eventuelt kombineret med at filerne ligger et
andet sted på serveren end der, hvor html-siden kigger efter dem.

Men dit spørgsmål hører retteligt hjemme i webdesign-gruppen, så jeg XFUT'er
der over: news:dk.edb.internet.webdesign

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk