UPS - 48 DC IN 48V DC OUT
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-08 16:50

Nogen der kender en UPS til fødes af 48V DC og leverer 48V DC ud i den anden
ende?

Det skal ikke kunne trække noget særligt (300watt).

Det skal være noget out-of-the-box. Ikke nogen hokus pokus løsning med nogle
batteripakker og et lille byggesæt med elektronik :)

/Dennis

Fra : Lars P. G. Jacobsen

Dato : 18-03-08 21:51

Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev:
> [...]
>særligt (300watt).
>
>Det skal være noget out-of-the-box.
>Ikke nogen hokus pokus løsning med nogle

Næ, men dine 48V må jo komme et sted fra, hvad med at putte en
ups ind her, nå nu du ikke bare vil parallel koble 4 batterier
på udgangen over et par dioder.

mvh
Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-03-08 08:56

"Lars P. G. Jacobsen (slet IKUO2)" <lars-jacobsen@IKUO2newmail.dk> skrev i
en meddelelse news:12058738260.151195149956145@dtext.news.tele.dk...

> Næ, men dine 48V må jo komme et sted fra, hvad med at putte en
> ups ind her, nå nu du ikke bare vil parallel koble 4 batterier
> på udgangen over et par dioder.

De kommer fra batteriene på en truck :)

Så ønske senariet er 48/48V UPS.
Jeg kan godt begynde at konvertere op til 230V for at konvertere ned igen,
men det lidt en nødløsningen i mine øjne.

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-08 11:02

Prøv http://www.scanpocon.dk/

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-03-08 14:47

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv http://www.scanpocon.dk/

Bingo.
De havde ihvertfald styr på sagerne og fandt en løsning.

Tak for hintet

/Dennis

Fra : Lars P. G. Jacobsen

Dato : 23-03-08 18:04

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev:
>"Dennis Pedersen"
><usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk>
>skrev i en meddelelse
>01.news.tele.dk...
>
>Prøv http://www.scanpocon.dk/
>
>--
>Martin Højriis Kristensen
>http://www.martinshjemmeside.dk/ -
>Lidt af hvert
>http://www.mestomaarhus.dk/ - Mest om Århus

Hej Martin, går ud fra dit kendskab til Scanpocon måske skyldes
denne:

http://www.scanpocon.dk/page.asp?ID=64

som jo blev til i forbindelse med konverteringen af Alarmnettet til
IP.

Men de er meget dygtige/kompetente. Har selv brugt dem

Men Dennis setup er nu lidt langt ude i mine øjne, da forsyningen jo i
forvejen kommer fra nogle batterier. Og have
batteribackup på batterierne (på en truck) er ikke hverdagskost.

mvh

Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-03-08 19:26

"Lars P. G. Jacobsen (slet RIZFD)" <lars-jacobsen@RIZFDnewmail.dk> skrev i
en meddelelse news:12062922070.734133437262408@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> forvejen kommer fra nogle batterier. Og have
> batteribackup på batterierne (på en truck) er ikke hverdagskost.

Mjae måske.
Men problemet opstår når der skiftes batterier på trucksne. Så går det
onboard computer helt i spunk, så den letteste løsning er bare at have det
kørende på batterier mens hovedbatteriet skiftes.

Det omtalte firma kunne lave en løsning til omkring 3000kr for en 48V
løsning. Så det var ikke så galt enda :)

--
/Dennis
Fujitsu Siemens Primergy server sælges

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 26-03-08 20:10

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i meddelelsen
> Men problemet opstår når der skiftes batterier på trucksne. Så går det
> onboard computer helt i spunk, så den letteste løsning er bare at have det
> kørende på batterier mens hovedbatteriet skiftes.

Ja ok da. Kunne man ikke bare lukke den ned inden man piller batterierne fra
?
Det er vel ikke noget der sker jævnligt/flere gange årligt ?

> Det omtalte firma kunne lave en løsning til omkring 3000kr for en 48V
> løsning. Så det var ikke så galt enda :)

Nej det er da en OK pris, for en rigtig UPS løsning. Men igen set i forhold
til hvad inversteringer kan "spare" en for kan det måske være lidt for dyrt
købt. - bare min mening I din situatin ville jeg da bare købe/lave
simpelt ladekredsløb med et par dioder og så koble et par små batterier
parrellelt på. Det kan klareres for under 100,- ialt

mvh
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-08 20:27

"Lars Jacobsen" <lars-jacobsen_nospam_@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det er da en OK pris, for en rigtig UPS løsning.

Hvis løsningen afkobler computeren fra driftsspændingen (altså er med
diverse beskyttelse og udjævning), så vil jeg mene det er en yderst
fornuftig tilføjelse.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-03-08 22:47

> [...]
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ja ok da. Kunne man ikke bare lukke den ned inden man piller batterierne

Problemet er at så snart systemet har været lukket ned tager det evigheder
om at komme op igen. Der er vist ikke nogen der helt præcist ved hvad der er
lavet og hvad der ikke er :)
Det var det jeg gerne skulle forsøge at rydde lidt op i. Kunne det ikke
umiddelbart lykkedes at finde ud af hvorfor indenfor en fornuftig tidsramme
blev der bare smidt en UPS løsning på.

> Det er vel ikke noget der sker jævnligt/flere gange årligt ?

Ork jo.
Mindst 3gange om ugen - sådan nogle batterier i eltrucks holder ikke evigt
når de kører nonstop en hel arbejdsdag :)

> [...]
> købe/lave simpelt ladekredsløb med et par dioder og så koble et par små
> batterier parrellelt på. Det kan klareres for under 100,- ialt

Jeg kunne godt selv bikse noget sammen - men jeg vil næsten hellere smide
pengene efter nogen der ved hvad de laver. Det er trods ikke mig der skal
betale - jeg sender bare regningen videre :)

/Dennis

Fra : Niels Stoltze

Dato : 28-03-08 16:58

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev...

> Ork jo.
> Mindst 3gange om ugen - sådan nogle batterier i eltrucks holder ikke evigt
> når de kører nonstop en hel arbejdsdag :)

Lyder for mig som en besværlig løsning, i stedet for at lade batterierne op
mens de sidder på trucken.. Men de kører måske 24/7..?

/Stoltze

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-03-08 22:46

"Niels Stoltze" <niels-xyz@stoltzemail.dk> skrev i en meddelelse
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev...

> Lyder for mig som en besværlig løsning, i stedet for at lade batterierne
> op mens de sidder på trucken.. Men de kører måske 24/7..?

Det kan man ikke - de skal afbrydes for at tilsluttes laderen.
Uden at kende detaljerne kunne jeg forestille mig computer styringen til
selve trucken ikke kan tåle lade spændingen.

/Dennis

Fra : Niels Stoltze

Dato : 29-03-08 02:26

> [...]
> Uden at kende detaljerne kunne jeg forestille mig computer styringen til
> selve trucken ikke kan tåle lade spændingen.

_Hvis_ det nu er problemet.. Kunne du så ikke sørge for en
spændingsregulator inden computerstyringen, så styringen ikke fik mere
spænding end den kan tåle..?

Jeg tænker også bare på selve arbejdet i udskiftning af batterier flere
gange om ugen, kontra at oplade direkte på trucken...

/Stoltze

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-03-08 13:11

> [...]
>
> _Hvis_ det nu er problemet.. Kunne du så ikke sørge for en
> spændingsregulator inden computerstyringen, så styringen ikke fik mere

Det er en strørre operation end lige som så.
Det er en temmelig advanceret truck :)

> Jeg tænker også bare på selve arbejdet i udskiftning af batterier flere
> gange om ugen, kontra at oplade direkte på trucken...

Joe men de er så afhængige af den skal køre at de har ekstra batterier til
at stå. Så det er åbenbart ikke en option :)

Men det ser ud om som om det er det trådløse netværk der er sat totalt
håbløst op istedet så det er derfor det ikke fungerer.

/Dennis

Fra : Lars P. G. Jacobsen

Dato : 31-03-08 22:14

Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev:

>Men det ser ud om som om det er det
>trådløse netværk der er sat totalt
>håbløst op istedet så det er derfor
>det ikke fungerer.

emmmm ??? Forklaring/uddybning ønskes.
Vil du dermed sige at den onboard controler/PC har svært ved at komme
igang igen fordi den skal boote og på netværk - via wlan - inden den
lader truck´n
starte ?
I så fald var det måske en en ide med at sniffe nogle pakker med
f.eks. wireshark (ja den kan også bruges trådløst) for at se om
bootp/DHCP protokollen
fungerer som den skal. Ofte er mange wlans som "relayer" til centrale
DHCP servere via diverse vlan nemlig sat forkert op /configureret
forkert.

mvh
Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-04-08 09:34

"Lars P. G. Jacobsen (slet GD69T)" <lars-jacobsen@GD69Tnewmail.dk> skrev i
en meddelelse news:12069984130.989942449052464@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Vil du dermed sige at den onboard controler/PC har svært ved at komme
> igang igen fordi den skal boote og på netværk - via wlan - inden den

Det er når strømmen har været afbrudt og systemet skal boote igen (det er
nogle intermec terminaler med tilhørende printer der sidder på sin egen
bridge).
Så kommer de ikke på nettet.
Prøvede for sjovs skyld med en anden bridge og det var samme historie - der
er ingen hul.

> [...]
> fungerer som den skal. Ofte er mange wlans som "relayer" til centrale
> DHCP servere via diverse vlan nemlig sat forkert op /configureret

Jeg tror der er flere ting i det.
Fordi de har 20+ accesspoints hvor kanalerne er smidt med en skovl.. Man har
ikke tænkt de dybere tanker om hvad der bør bruges og hvad der ikke bør :).
Jeg havde ikke dokumentation/login til accesspoints. Så hvordan de er sat op
ved jeg ikke.
Men der er gået politik i det - de skulle blot have indsnævret hvor
problemet lå (det er fantastisk når der forskellige leverandører på alt og
ingen der vil tage et ansvar).
Så nu må vi se hvad de beslutter sig for der skal ske.

Vi er vist off topic her

FUT: dk.edb.netvaerk