Strømforsyning til Dell
Fra : Ivar

Dato : 16-03-08 20:16

En 3-4 år gammel Dell vil ikke starte op. Den reagerer ikke
på trykknappen til start. Jeg har prøvet at tilslutte en
gammel strømforsyning fra rodekassen. Med den starter computeren op
(ventilator starter). Men Dell strømforsyningen har foruden
det almindelige 24 pins ATX stik også et 4 pins (gul/hvid).
Jeg går ud fra, at det er lav spænding til CPU'en.

Har "alle" moderne strømforsyninger dette stik, eller er
det en speciel Dell strømforsyning?

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Hans

Dato : 16-03-08 20:39

Ivar wrote:
> [...]
> Jeg går ud fra, at det er lav spænding til CPU'en.
>
> Har "alle" moderne strømforsyninger dette stik, eller er

Hvis der er dette stik du mener, så er det en standard ATX PSU:
http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1192/tutorial-atx12_power_conn.jpg

Hans

Fra : Ivar

Dato : 16-03-08 20:58

Hans skrev:

> Hvis der er dette stik du mener, så er det en standard ATX PSU:
> http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1192/tutorial-atx12_power_conn.jpg

Jo, det er det. Den gamle ATX strømforsyning, jeg har, er nok 10 år
gammel, så den har ikke det ekstra stik. Jeg må finde en nyere
eller en ny.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-08 18:43

Ivar skrev bl.a.:

> [...]
> det almindelige 24 pins ATX stik også et 4 pins (gul/hvid).
> Jeg går ud fra, at det er lav spænding til CPU'en.

OBS!!!

Bemærk, at frem til efteråret 2001, der brugte Dell nogle specielle Intel
psu og bundkort, som havde et anderledes pinlayout end den normale ATX
standard. Det har navnlig i USA kostet en masse afbrændte psu og bundkort.

Dell har meldt ud, at de IKKE vil garantere, at deres psu/mb i fremtiden vil
overholde ATX standarden...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 20:21

> Men Dell strømforsyningen har foruden
> det almindelige 24 pins ATX stik også et 4 pins (gul/hvid).
> Jeg går ud fra, at det er lav spænding til CPU'en.

PAS PÅ ! - Dell strømforsyninger er ikke altid ATX, selvom nogen af stikkene
ser ud til at passe! Og jeg ved ikke hvad der brænder først af.. eller om du
har brændt noget allerede..

Hvilket Dell bundkort drejer det sig om?
Hvilken Dell strømforsyning drejer det sig om?

Passer ledningsfarver med
http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_Supply
?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ivar

Dato : 17-03-08 21:38

Villy57 skrev:

> PAS PÅ !

Tak for alle oplysninger og advarsler. Men jeg havde allerede
været nede ved en af mine lokale pc-pushere, og købt den
billigste ATX forsyning de havde. Det kører fint.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 16:26

> Tak for alle oplysninger og advarsler. Men jeg havde allerede
> været nede ved en af mine lokale pc-pushere, og købt den
> billigste ATX forsyning de havde. Det kører fint.

Fedt - til lykke - sucesshistorie

/Villy