BIOS update ved formatering af harddisk ?
Fra : Per B.

Dato : 15-03-08 17:53

Når man formatere harddisken og geninstallere WindowsXP, er det så
nødvendigt at køre den forrige BIOS opdatering én gang til eller ligger alle
data fra sidste BIOS update gemt på bundkortet ?

Hilsen Per

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 15-03-08 17:57

Per B. tastede følgende:
> Når man formatere harddisken og geninstallere WindowsXP, er det så nødvendigt
> at køre den forrige BIOS opdatering én gang til eller ligger alle data fra
> sidste BIOS update gemt på bundkortet ?

De er gemt i BIOS, så det er ikke nødvendigt at gøre det igen.

--
mvh.

Fra : Hans

Dato : 15-03-08 17:58

Per B. wrote:
> Når man formatere harddisken og geninstallere WindowsXP, er det så
> nødvendigt at køre den forrige BIOS opdatering én gang til eller
> ligger alle data fra sidste BIOS update gemt på bundkortet ?

Biosoplysningerne bliver udelukkende gemt i bundkortets hardware.

Hans

Fra : Per B.

Dato : 15-03-08 20:06

> Biosoplysningerne bliver udelukkende gemt i bundkortets hardware.

Ok, takker

Hilsen Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-03-08 01:56

Per B. wrote:

> Når man formatere harddisken og geninstallere WindowsXP, er det så
> nødvendigt at køre den forrige BIOS opdatering én gang til eller ligger alle
> data fra sidste BIOS update gemt på bundkortet ?

Det afhænger bundkortet. Hvilket bundkort drejer det sig om?

Jesper Poulsen

Fra : Per B.

Dato : 16-03-08 09:52

> Det afhænger bundkortet. Hvilket bundkort drejer det sig om?

Bundkortet hedder ASUS A8V Deluxe.

Forresten, gælder det samme for VIA Hyperion 4in1 driver ?

Hilsen Per

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-03-08 11:42

> Forresten, gælder det samme for VIA Hyperion 4in1 driver ?
>
> Hilsen Per

Nej....det er ikke en BIOS relateret driver/opdatering.

Det er en chipset driver (Northbridge/Southbridge).
Chipsetdrivere skal geninstalleres ved hver reinstallation af styresystemet.

Det er klogt at installere 4in1 driveren som noget af det første.

Mvh
Bri@n

Fra : Per B.

Dato : 16-03-08 15:28

> Det er en chipset driver (Northbridge/Southbridge).
> Chipsetdrivere skal geninstalleres ved hver reinstallation af
> styresystemet.
>
> Det er klogt at installere 4in1 driveren som noget af det første.

Okay, også før DirectX... ?

Jeg har hørt at DX driveren altid skal installeres først ved reinstallation
af et styresystem, men derefter er rækkefølgen ligemeget.

Hilsen Per

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-03-08 16:08

"Per B." <no@no.mail> skrev i en meddelelse

> Okay, også før DirectX... ?
>
> Jeg har hørt at DX driveren altid skal installeres først ved
> reinstallation af et styresystem, men derefter er rækkefølgen ligemeget.
>
> Hilsen Per

Det er ikke hvad jeg har "hørt".

Medmindre du installerer et oldgammel styresystem, burde DirectX 9,0c være
den nyeste.
Jeg har WinXP version 2002 som senere er slipstreamed med SP2, så der
eksisterer problemet ikke længere vedr. DirectX.

Mvh
Bri@n

Fra : Per B.

Dato : 16-03-08 16:42

> [...]
> Jeg har WinXP version 2002 som senere er slipstreamed med SP2, så der
> eksisterer problemet ikke længere vedr. DirectX.

Okay, næste gang jeg skal reinstallere XP, vil jeg så prøve at køre 4in1 før
DX.

Tak for hjælpen

Per B.

Go anywhere...
o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯¯L --O|||||||O_
()_)¯()_) ¯¯¯ )_)
......do anything!
Jeep!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-03-08 15:20

Per B. wrote:

> Okay, næste gang jeg skal reinstallere XP, vil jeg så prøve at køre 4in1 før
> DX.

Det bør du absolut gøre. 4in1 er bundkortdriveren og den der sørger for
at Windows finder de rigtige komponenter i maskinen (inkl. grafikkortet).

Jesper Poulsen

Fra : Per B.

Dato : 19-03-08 20:19

> Det bør du absolut gøre. 4in1 er bundkortdriveren og den der sørger for
> at Windows finder de rigtige komponenter i maskinen (inkl. grafikkortet).

Tak for hjælpen allesammen!

Det var rart at få klarhed omkring mine spørgsmål

Per B.

Go anywhere...
o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯¯L --O|||||||O_
()_)¯()_) ¯¯¯ )_)
......do anything!
Jeep!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-03-08 15:22

Per B. wrote:

> Bundkortet hedder ASUS A8V Deluxe.

Det er et gængs bambus-bundkort og der ligger BIOS direkte på
bundkortet. Havde det derimod drejet sig om en _gammel_ IBM eller Compaq
kunne der have opstået problemer.

Jesper Poulsen