bundkort til AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GH~
Fra : not@home.dk

Dato : 09-03-08 20:59

hej jeg har denne cpu : AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GHz
og dette grafikkort : Club 3D HD 2600XT
og disse ram : Corsair DDR2 PC2-800 2GB CL4
og denne strømforsyning : Corsair HX620W

og dette bundkort : MSI K9A Platinum mit problem er at maskinen
pludselig går ud når den bliver belastet lidt jeg har haft skiftet til
nvidiagrafikkort og så tilbage til mit atikort (da dette er bedst til
tv-visning) jeg har testet rammene købt ny strømforsyning , ny cpu, og
har vandkøl på cpu chipset og grafikkort

jeg har prøvet alt og tænker nu på at købe et nyt bundkort, og nu er
mit spørgsmål så hvilket skal jeg vælge hvad er bedst til mit setup ,
jeg er ligeglad med crosfire og sli og ville gentlig godt have noget
hvor jeg kan sætte mit chipsetkølehovede over på men hvis jeg ikke kan
det så smider jeg det bare ud det vigtigeste er bare at det er stabilt
og kan passe sammen med mit hardware, nogle forslag ? jeg er lidt
ligeglad med hvad det koster inden for rimelighedens grænser.

har kigget lidt og fået øje på dette kan det passe til det jeg har ?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=208620

hvad er det bedste bundkort, er her andre der har samme cpu som min ?
hvis ja hvad bruger i så ?

Fra : Per Hansen

Dato : 10-03-08 11:31

not@home.dk wrote in news:9pf8t35uk68sp6437fvfoll2ucv98qk97k@4ax.com:

> hvad er det bedste bundkort, er her andre der har samme cpu som min ?
> hvis ja hvad bruger i så ?

Ingen vandkøling på CPU'en (samme som din) men derimod en blæser.
Prøvet at kigge på om det måske er din vandkøling der ikke køler din
CPU nok og at den så derfor bliver alt for varm ?
Har læst i Computer Bild at vandkøling er mere tricky end den gode
gammeldags blæser.

--
Per Hansen

Fra : not@home.dk

Dato : 10-03-08 15:28

> [...]
>CPU nok og at den så derfor bliver alt for varm ?
>Har læst i Computer Bild at vandkøling er mere tricky end den gode

hvilket bundkort har du så ? og chipset ? jeg er i tvivl om mit
chipset "ati" kan klare cpuen
min vandkøl burde virke hvis jeg kan regne med msi corecenter der
ligger den som opstart på 25 og ryger ikke meget over 40 har en enkelt
gang set den på 47 grader da jeg havde 3 åbne winrar til at pakke
filer ud på 1,8 giga hver og samtidigt så tv via tvkortet, og
defragmenterede min anden harddisk, jeg syntes at cpuen er ret sej.
bruger du noget software til at styre cpuen med ?

Fra : Per Hansen

Dato : 11-03-08 15:12

not@home.dk wrote in news:n2hat3holnfglavsfv3u7fa2rdkarngncb@4ax.com:

> [...]
> defragmenterede min anden harddisk, jeg syntes at cpuen er ret sej.
> bruger du noget software til at styre cpuen med ?

Har et Asus Crosshair motherboard, så det er NVIDIA nForce 590 SLI MCP.

Bruger ingen software til at styre CPU'en, jeg smed den bare i og
lader den køre sådan som den er.
Det eneste der kommer tæt på den der kan pilles ved er køleren, da den
er variabel i dens hastighed, en ThermalTake BigTyp 120VX
En dejligt stille køler.

--
Per Hansen