Spm: skift til nyt MB
Fra : Peter Dzougov

Dato : 08-03-08 11:29

Hej...

Har købt nyt MB (m. indb. lydkort) og netværkskortog grafikkort.

Mit spm. er vil min WinXP Pro installation blive voldsomt forstyrret i sine
indstillinger hvis jeg forsøgre et flyt til af harddisken - altså uden
nyinstallation af windows.

Orker (næsten) ikke nyinstallering af det hele...

M.v.h.
Peter

Fra : Hans

Dato : 08-03-08 11:32

Peter Dzougov wrote:
> [...]
> altså uden nyinstallation af windows.
>
> Orker (næsten) ikke nyinstallering af det hele...

Det kommer helt an på hvor forskellig hardwaren er på de to bundkort.

Hvilket chipsæt sidder der på det gamle og det nye?

Hans

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 08-03-08 11:34

Peter Dzougov formulerede spørgsmålet:
> [...]
> nyinstallation af windows.
>
> Orker (næsten) ikke nyinstallering af det hele...

En nyinstallering vil være at fortrække, men du kan prøve at boote fra
din XPCD "endelig ikke boote fra din HD" og vælge repair, det kan være
det kan gøre det, men lav for alt i verden backup af det du ønsker at
gemme.

Jeg har selv haft held med det.

--
mvh.

Fra : Peter Dzougov

Dato : 08-03-08 13:08

Tak for svarende...

De 2 MB er forskellige... tager backup af alt væsentligt og forsøger så dog
nok med en indsætning - alternativt må jeg så efterfølgende geninstallere
softwaren.

M.v.h.
Peter

Fra : Finn og Angela

Dato : 09-03-08 10:22

> [...]
> uden nyinstallation af windows.
>
> Orker (næsten) ikke nyinstallering af det hele...

Med et andet chipset vil XP sandsynligvis ikke starte op. Som Ludwig er inde
på, kan det være du kan klare dig med en "repair" (i realiteten er det en
genindstallering af XP men dine programmer og data bibeholdes - dog skal
alle XP-opdateringer genforetages).

Du booter op fra Xp-Cd´en og vælger først "installér" (ikke "reparere" i
første omgang). Når installationen så har fundet din nuværende XP, får du
muligheden for at vælge "Reparere".

Finn