Begynderhjælp
Fra : Jens

Dato : 16-03-08 13:34

Hejsa NG

jeg har været inde og kikke på html.dk
og vil lege lidt med asp og database.
jeg har fået det til at virkder hvor man skal trykke på et navn og så kommer
oplysninger frem på en anden side.
men jeg vil gerne have at de blivet rykket lidt mere ind mod midten de
oplysniger der kommer frem.
lige nu ser det sådan her ud

Navn
Anders And

jeg vil gerne have at det kunne se sådan her ud
Navn
Anders And
hvilken kode skal jeg sætte ind for at selv kunne bestemme hvor Ander And
skal komme til at stå:
min kode lige nu:

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From personer Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Skriv personens data
& "</dd>"
FormatDateTime(rs("Foedselsdato"), vbLongDate) & "</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

jeg kan se at det er den her sætning :
& "</dd>"
men hvordan eller hvad skal jeg skrive forand den sætnign for at kunne
bestemme hvor den skal sættes ????

Håber at i kan hjælpe mig

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-03-08 14:49

"Jens" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse

> Håber at i kan hjælpe mig

Start med at læse lidt om layout på web sider, f.eks.
/Jørgen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-03-08 18:03

"Jens" <twp@twp.dk> skrev i meddelelsen

> lige nu ser det sådan her ud
>
> Navn
> Anders And
>
> jeg vil gerne have at det kunne se sådan her ud
> Navn
> Anders And

Det er et CSS-spørgsmål.
Sæt denne erklæring på dd-elementet i css-filen:

dd {
margin-left: 5em;
}

Leg selv med tallet foran "em", indtil du har noget, du kan bruge.
Du kan også bruge decimaler:

margin-left: 4.6em;

I stedet for "em" kan man også bruge andre enheder, f.eks. "px".
"em" er nok at anbefale her, da det får indrykket til at tilpasse sig den
skriftstørelse, som den enkelte besøgende på din hjemmeside har valgt i sin
browser.

Hvis dette er helt sort snak for dig, vil jeg anbefale, at du kigger på
html.dks css-tutorial. Vil du lære mere, er Jørgen Farum Jensen: Webdesign
med Stylesheets et glimrende sted at fortsætte. (Se hans indlæg i denne
tråd).

Helt generelt er det bedste altid at starte med at lære HTML. Derefter CSS -
og først derefter ASP.

Fra : Jens

Dato : 16-03-08 20:31

hejsa mange tak