"flydende menu" frontpage 2003
Fra : Helge Børven

Dato : 15-03-08 23:48

På nogle hjemmesider f.eks. www.plan-A.nu dukker de underliggende
menupunkter op når man fører musen hen over et link -og man kan vælge et af
dem. Hvordan gør man dette i FP2003 eller hvordan kan man programere sig
udaf det??

Helge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-08 12:26

Det er lavet med denne:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ee2c0ea9-366e-4631-83ed-82339c14c093&displaylang=en

Dette bruger JavaScript så hvis JavaScript er slået fra eller ikke
støttes af browseren vil menuen ikke virke. I det hele taget er
plan-a's hjemmeside totalt afhængig af JavaScript og frames.
Ikke noget man bør efterligne.

En bedre løsning til menuer er rene CSS menuer.
Her er et sted hvor du kan få lavet en sådan ganske gratis.
http://cssmenumaker.com/

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Helge Børven

Dato : 16-03-08 20:49

Tak -puha - det lyder svært. Jeg kan slet ikke bevæge mig på det niveau. Er
der nogle måder man kan skabe denne gimmic ved at bruge Frontpage`?? Jeg kan
slet ikke overskue programmering.

Helge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-08 14:40

Du kan selv manuelt skrive den nødvendige kode i Frontpage men det er
nu nemmere at bruge cssmenumaker så du bare skal bruge cut & paste for
at indsætte den kode der bliver genereret for dig. Nemmere bliver det
ikke.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 16 Mar 2008 20:49:13 +0100, "Helge Børven"