server kan ikke se cdrom drev
Fra : Jacob

Dato : 16-03-08 20:55

Jeg sidder med en old nordisk udgave af en HP Netfinity 3500 (8644-10x
Server), som nu har fået den ide at den ikke vil se cdrom drevet, jeg har
prøvet med et andet drev og det er samme resultat, drevene lyser heller ikke
op når den bliver tændt, nogen der har en ide om hvad der kan være galt, den
har kunne se det før

Harddisk køre SCSI og den bliver fint fundet og det samme gør floppy drevet
også.

P.s nu er det godt nok ikke en salgsgruppe men der skulle vel ikke være
nogen der ligger inde med noget (ram, instruktion, cdrom m.m) til sådan en.

Fra : Henning

Dato : 17-03-08 09:17

On Sun, 16 Mar 2008 20:54:47 +0100, "Jacob" <spam@> wrote:

>Jeg sidder med en old nordisk udgave af en HP Netfinity 3500 (8644-10x
>Server), som nu har fået den ide at den ikke vil se cdrom drevet, jeg har
HP netfinity? Næppe - det plejer at være IBM der laver dem

Start med at læse her
http://www-304.ibm.com/systems/support/supportsite.wss/quickpath?quickpath=8644-10x&brandind=5000008&Go.x=16&Go.y=18

Fra : Jacob

Dato : 17-03-08 17:15

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> HP netfinity? Næppe - det plejer at være IBM der laver dem

> Start med at læse her
> http://www-304.ibm.com/systems/support/supportsite.wss/quickpath?quickpath=8644-10x&brandind=5000008&Go.x=16&Go.y=18

Det der undre mig er at BIOS heller ikke kan se drevet

Hvad er det jeg skal se på det link du har lagt her ???

Fra : Henning

Dato : 17-03-08 17:53

>Det der undre mig er at BIOS heller ikke kan se drevet
Defekt kabel, defekt controller, defekt backplane, defekt
strømforsyning... Er drevet jumpet korrekt?

>Hvad er det jeg skal se på det link du har lagt her ???

Alt om din server Troubleshooting, diagnostic osv.