Andet multimedie
bentjuul 3670
Hul i objekt i indesign (3)
Fra : Henrik Enslev

Dato : 10-03-08 23:59

Hej

Jeg er ved at lave en lille folder. Den består af farvecirkler med nogle
runde fotos på. Nu er jeg kommet på at prøve at illudere 3D i billedet.

Jeg prøver at beskrive

Nederst hvidt papir
Ovenpå en (skal vi sige) 3 cm tyk rund grøn plade
Igennem denne plade et rundt hul
Igennem dette hul ser vi et billede som ligger på det vide papir bag den
grønne cirkel

Da den grønne plade er 3 cm tyk, kommer der en nymåneformet sort skygge
i øvre del (hvis lyset kommer oppefra).

Da billedet man ser igennnem hullet også er fx en cm tyk, kommer der en
nymåneformet sort slagskygge i nedre del.

Hvis jeg, som jeg nu forsøger, skal opbygge illusionen om dybde alene
med cirkler i hvid og sort ovenpå hinanden, bliver der ganske mange
cirkler og lag at holde styr på.

Hvis jeg nu kunne lave en rund udskæring i min grønne (runde) plade,
ville jeg se baggrunden igennem.

Alternativt en fin nymåne der endte i spidser, som kunne være den sorte
skygge øverst. Denne kunne så være ovenpå en hvid cirkel der skulle
illudere baggrund.

Sort snak? Gode råd?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Henrik Enslev

Dato : 12-03-08 12:13

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Hej
>
> Jeg er ved at lave en lille folder. Den består af farvecirkler med nogle
> runde fotos på. Nu er jeg kommet på at prøve at illudere 3D i billedet.
>
> Jeg prøver at beskrive
SNIP

> Sort snak? Gode råd?

Det hjælper at skirve herind. Nu har jeg fundet "kurvefinder" (compound
path). Det er jo lige det