Linieskift i form
Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-03-08 09:54

Hej

Jeg har nedenstående script som henter data fra databasen, som så
skal sendes som en formmail:
<%
'Sends an email
Dim mail
Set mail = Server.CreateObject("CDO.Message")
mail.To = SQLsvar ("email")
mail.From = ("mail@herfra.dk")
mail.Subject = ("Bestilling")
mail.TextBody = SQLsvar("navn") & _
SQLsvar("adresse1") & _
SQLsvar("adresse2")
mail.Send()
Response.Write("Mail Sent!")
'Destroy the mail object!
Set mail = nothing
%>

Problemet er at de 3 SQLsvar jeg har med bliver skrevet på samme
linie i mailen f.eks.: PerHavnevejenKøbenhavn
Hvordan får jeg linieskift ind, så det kommer til at stå:
Per
Havnevejen
København

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JonZ

Dato : 11-03-08 10:51

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> linie i mailen f.eks.: PerHavnevejenKøbenhavn
> Hvordan får jeg linieskift ind, så det kommer til at stå:

Hej Per

Uden at være helt sikker vil jeg tro følgende kan gøre det:

&gt; mail.TextBody = SQLsvar("navn") & VbCrLf & _
&gt; SQLsvar("adresse1") & VbCrLf & _
&gt; SQLsvar("adresse2")

Håber det virker, det virker i hvertfald hos mig, men mit ser dog en
anelse anderledes ud.

Hilsen Johnny

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-03-08 12:11

JonZ wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Uden at være helt sikker vil jeg tro følgende kan gøre det:

> Håber det virker, det virker i hvertfald hos mig, men mit ser dog en

Da jeg er på vej ud af døren, så afprøvede jeg det lige hurtigt, og
jeg indsatte:
SQLsvar("adresse1") & VbCrLf & _

Og det virkede, sjovt nok så havde jeg afprøvet noget lignende
tidligere men jeg tror jeg havde misset & _ til sidst i hver linie

Men tak for hjælpen begge 2

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 10:57

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> wrote in message
> [...]
> linie i mailen f.eks.: PerHavnevejenKøbenhavn
> Hvordan får jeg linieskift ind, så det kommer til at stå:

Hej Per,

Afhængig af om du sender din mail som HTML eller tekst indsætter du
linieskift med:
& "<br>" & (HTML)
eller
& VcCrlf & (tekst)

Mvh.
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 11:00

"Henning Smed" <henning at smeds dot dk> wrote in message

> & VcCrlf & (tekst)

Tastefejl & VbCrlf &
Mvh.
Henning