Søger hjælp til hentning af Tabe fra "Nvu"~
Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 09-03-08 17:00

Jeg er ikke nået meget længere end siden sidst, jeg fik hjælp fra
Jer herinde.
Efter at jeg gik over til Nvu fra FrontPage, vil størstedelen af
mine Foto i ikke lade sig vise i mine Tabeller.
Jeg ønsker derfor at skifte dem ud med dem fra Nvu, men kan ikke
selv finde ud af at hente dem.
Jeg mener at "enkvinde" som har hjulpet mig meget, også hjælper
andre med at lave nye Hjemmesider. Så jeg vil gerne spørge om det
er muligt mod betaling, at få hjælp til at få min Hjemmeside til
at fungere.

http://www.pretsch.eu/

M.v.h.
HP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-03-08 19:01

Du skal bare uploade billederne til dit online web. Det betyder intet
hvilket program du bruger til at lave selve html'en billederne skal
altid uploades til den korrekte sti på serveren. Med FP tog den sig
selv af det når du "udgav" dit web men med NVU ser det ud til at du
selv skal sørge for det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 09-03-08 21:29

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> altid uploades til den korrekte sti på serveren. Med FP tog den sig
> selv af det når du "udgav" dit web men med NVU ser det ud til at du

Men hvordan sørger jeg selv for det på Nvu ?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 10-03-08 19:40

Har NVU en indbygget FTP client? I så fald brug den til at uploade,
ellers brug en tredjeparts ftp client såsom Coffeecup FTP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 11-03-08 19:13

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Har NVU en indbygget FTP client? I så fald brug den til at uploade,
> ellers brug en [FP-MVP] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage: såsom Coffeecup FTP.

> Regards Jens Peter Karlsen.
>
> On 09 Mar 2008 20:28:45 GMT, Hans Peter Pretsch <hpp59@yahoo.dk>
> wrote:

Hej Jens Peter
Hvad er: [FP-MVP] wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
Hvad er: FTP client
Hvad er: Coffeecup FTP
Hvad er: Trediepart..............Det forsvandt da jeg ville tage Kopi.
Mit problem er stadig, at jeg er 72 År og ikke kan hente alle de
forskellige ting. Hvis bare jeg havde Tabellerne fra Nvu og ellers
kommer i gang og det er på dansk, kan jeg sikkert klare resten.

Hjælper "enkvinde" ikke med Hjemmesider mere ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-03-08 20:44

See inline.

http://www.coffeecup.com/free-ftp/

>Hvad er: Trediepart..............Det forsvandt da jeg ville tage Kopi.

Du er første part, programmet du bruger er anden part, programmer
fremstillet af andre er tredjepart.

>Mit problem er stadig, at jeg er 72 År og ikke kan hente alle de
>forskellige ting. Hvis bare jeg havde Tabellerne fra Nvu og ellers
>kommer i gang og det er på dansk, kan jeg sikkert klare resten.

Dine tabeller er bare tekst i en html fil.
Jeg vil anbefale dig at få fat på en basisk bog om HTML eller læse en
Tutorial på Internet. F.eks. http://www.html.dk

>Hjælper "enkvinde" ikke med Hjemmesider mere ?

Sikkert men hun har måske for travlt med andre ting lige nu.

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 12-03-08 11:30

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Sikkert men hun har måske for travlt med andre ting lige nu.

Du er første part, programmet du bruger er anden part, programmer

Tak for denne gode oplysning og det vedr. Tabeller.

Fra : enkvinde

Dato : 11-03-08 23:24

Hej Hans Peter

> Hjælper "enkvinde" ikke med Hjemmesider mere ?

Jo, det gør jeg da, når tid og lyst tillader det Lige pt. er jeg fortabt
i noget nyt og spændende, nemlig cms systemer, da jeg lavet et par
hjemmesider i FrontPages for vennerne, men det er ikke særlig praktisk, at
de ikke selv kan vedligeholde dem. Så det er jeg altså ved at ændre på.

Og set i bakspejlets klare lys, var det måske sådan et system jeg burde have
anbefalet dig..... hmmm... nåh, ikke flere anbefalinger herfra

For skal jeg være ærlig, så syntes jeg, at det er meget svært at hjælpe dig,
pga. din begrænsede basale viden om hjemmesider og deres teknik. Det gør
nemlig at du får rodet dig ud, hvor du ikke kan bunde og det har min
samvittighed det ikke særlig godt med.

Måske er langt det letteste bare, at du holder fast i FrontPages - lever med
de begrænsninger som programmet har og at dine sider har en begrænset
levetid.

Varme hilsner
Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-08 23:58

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev :

>Måske er langt det letteste bare, at du holder fast i FrontPages - lever med
>de begrænsninger som programmet har og at dine sider har en begrænset
>levetid.

Så længe der ikke bruges FP udvidelser, så kan det da bruges
stort set i al evighed.

Og det gør der ikke på Hans Peters hjemmeside og det er da en
hjemmeside som FP sagtens kan klare.

Så kan man snakke validering osv., men det er vidst ret
ligegyldigt i denne sammenhæng.
--
Kerim

Fra : enkvinde

Dato : 12-03-08 00:20

> [...]
> hjemmeside som FP sagtens kan klare.
>
> Så kan man snakke validering osv., men det er vidst ret

Næh, måske bruger HP ikke udvidelser lige nu, men det var faktisk i tidernes
morgen et af hans helt store problemer - hvilket du selvfølgelig ikke kan
vide.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 12-03-08 12:40

>Hej Ewa

Hej Eva
Tak fordi Du igen svarede på mine Problemer, det lyder som om jeg ikke er den
eneste der har brug for hjælp.
Ved ikke om Du er klar over, at det er FrontPage 2000 jeg har.
Årsagen til, at jeg gik over til Nvu var, at jeg ikke kunne overføre det jeg
lavede på FrontPage, til min Hjemmeside.
Jeg vil gerne fortsætte med Nvu.
Mine største Problemer som jeg gerne skulle have løst hurtigst mulig er:
At jeg har fået blandet html.og htm. og når det så ikke virker og noget bliver
gemt forkert, så bliver det hele rodet rundt.
Tror det ville være bedst, at have det hele på html, hvis det er rigtig.
Har forsøgt at rette det, men Computeren vil ikke adlyde mig.
Nu tør jeg ikke gemme noget på Hjemmesiden, hvis det jeg har, så vil blive
overskrevet med noget fra den gamle Hjemmeside..
Tabellerne skal udskiftes. Jeg vil gerne have Dem fra Nvu.

Hvor i Danmark bor Du ?
Jeg tror Du kunne ordne det på en Time,
Vi bor i Odense. Det havde været fint, hvis Du kunne komme for bi og se på
det.
Du skal nok få god betaling for hjælp, plus kørselsgodtgørelse.
Jeg har været på Safari i den sydlige del af Afrika og har taget 5.000 Digital
Foto, hvoraf de bedste skal i min Tabel.
Så når det bliver i orden, skal jeg ikke have lavet meget mere på Hjemmesiden.
Håber Du kan hjælpe mig.

Fra : enkvinde

Dato : 14-03-08 22:49

> Håber Du kan hjælpe mig.

Kære Hans Peter

Jeg er meget langt fra Odense, så det er jeg desværre ikke i stand til, men
tak for tilliden.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 12-03-08 18:00

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> hjemmeside som FP sagtens kan klare.
>
> Så kan man snakke validering osv., men det er vidst ret
Jeg tror ikke jeg fik svaret her, men som Du kan se længere nede, har jeg brugt
det gamle FrontPage 2000 og vil gerne over til Nvu.

Dog tak for Din gode vilje til at hjælpe mig.