ang løn under sygdom provision
Fra : The Dealer

Dato : 28-02-08 19:17

hejsa jeg har et spørgsmål ang løn under sygdom hvis man er provision lønnet
samt fast løn

fast løn eks 20000,- pr mdr
og provision 20000,- pr mdr

får man kun sygepenge af fast løn eller som jeg regner med af et gennemsnit
af provision og så grundløn

ps ved ikke om det er den rigtige gruppe ellers informerer mig venligst
derom ..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-08 20:29

The Dealer wrote:
> får man kun sygepenge af fast løn eller som jeg regner med af et
> gennemsnit af provision og så grundløn

Medmindre, der er særlige ordninger, så sfår man "altid" de faste
20.000 - provisionens størrelse afhænger af salget, hvor man får en hvis
procentdel, der så normalt svarer til 20000 i dette tilfælde - men det
vil ikke give mening at snakke om provision, hvis begge beløb er faste ?

Hvis der ikke er noget salg i sygeperiode, så får man selvfølgelig ikke
provision i den periode - men kan så satse på at indhente det i andre
perioder.

> ps ved ikke om det er den rigtige gruppe ellers informerer mig
> venligst derom ..

ved jeg heller ikke - ellers er der news:dk.penge ?

Jan

--
Signatur ude af drift