Svingelporten i Helsingør?!
Fra : MaG

Dato : 09-02-08 08:01

Hej Gruppe!

Jeg er i gang med noget research til en tale. Og vil i den forbindelse gerne
vide om der ligger et værtshus med navnet Svingelporten i Helsingør som også
eksisterede for ca. 35 år siden? Har prøvet at goggle men der kommer ikke
rigtigt noget frem...eller om der er nogen der kendte det sted?

Der er også noget med et sted hvor der blev spist den lækreste "gryde" af en
art, vedkomne som er kommet med denne oplysning kunne dog ikke huske navnet,
blot at det smagte himmelsk

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-02-08 10:02

MaG skrev:

> Jeg er i gang med noget research til en tale. Og vil i den
> forbindelse gerne vide om der ligger et værtshus med navnet
> Svingelporten i Helsingør som også eksisterede for ca. 35 år
> siden?

Desværre har jeg ikke noget svar på dit spørgsmål, selvom
jeg boede i Helsingør i 1969-71. Vil bare sige at Svingelport
er navnet på et par adskilte stumper gade.

I nr. 1 lå der et diskotek, som hed "Svingelport No 1."
(Mostrups vejviser, 1996). I dag ligger "Buddy Holly" på
den adresse (ifølge nyeste vejviser).

I nr. 3 lå der i 1996 en cafe ved navn "Svingelport Cafe".
Jeg mener at huske at der lå en "Dial a pizza" på den
adresse tidligere.

Om der lå et værtshus med en god "gryde" for ca. 35 år
siden, har jeg desværre ikke opdaget den gang.

P.s.
I dag hedder den lille trekantede plads foran Svingelport
Simon Spies Plads, men det påvirker ikke adresserne i
gaden Svingelport.

P.p.s. Måske er der andre, der har gemt nogle gamle
vejvisere eller telefonbøger.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 10:30

Ifølge : http://www.helsingoer.nu/ou-kategori.asp?URLB=1&URLU=135
findes Svingelport Cafe stadig.

Har forsøgt KRAK vejviser 1960, men har ikke fundet noget der ligner.

Mvh Finn, 4220

Fra : Kirsten Tatt

Dato : 09-02-08 13:42

Prøv at forhøre dig her:
Svingelport No. 1 Diskotek A/S

Svingelport 1
3000 Helsingør
Tlf.: 49 21 15 05

venlig hilsen Kirsten Tatt

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> art, vedkomne som er kommet med denne oplysning kunne dog ikke huske

begin 666 c_n=41690032900.dat
$1 $`.P``
`
end