Hvor købes kunstreproduktioner på
Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-08 13:36

Jeg forsøger i øjeblikket at finde et sted, hvor jeg kan indkøbe
billedkunst på nettet, naturligvis kopier af de store mestre, og i
Europa.

Aktuelt vil jeg købe en statuette af Donatellos David, og det er da ikke
fordi det ikke er muligt at finde steder, hvor det er muligt:

<http://www.statue.com/itemdesc.asp?CartId=&ic=BIS22%2D0904W&cc=&tpc=>

<http://www.emuseumstore.com/product/2214/donatello>

Men det er amerikanske firmaer, der importerer fra Italien, og ikke
alene forekommer transporten Italien->USA->Danmark mig absurd, jeg skal
naturligvis også betale importtold for at få varerne ind!

Da billedkunstgruppen forekommer mig lidt død, prøver jeg lidt bredt.
Dette er vel heller ikke et emne, der burde kunne lede til de store
/flame wars/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 25-02-08 19:58

> [...]
>
> Aktuelt vil jeg købe en statuette af Donatellos David, og det er da ikke
> fordi det ikke er muligt at finde steder, hvor det er muligt:

Måske kan du ringe og forhøre dig på deres museum-shop - her en liste

The Museum Shop is the richly-stocked refined showcase of the Florentine
Museum Group. Eight shops where you can buy a guide, catalogue, art
reproduction, choosing from thousands of publications, gifts, clothing
accessories.

a.. Medici Chapels, Piazza Madonna degli Aldobrandini 2, tel. +39 (0)55
282984
b.. Accademia Gallery, via Ricasoli 60, tel. +39 (0)55 211702
c.. Uffizi Gallery, Piazzale degli Uffizi, tel. +39 (0)55 2679744
d.. Archaeological Museum, via della Colonna 36, tel. +39 (0)55 245045
e.. Bargello Museum, via del Proconsolo 4, tel. +39 (0)55
f.. Museo dell'Opificio delle Pietre Dure, via degli Alfani 78, tel. +39
(0)55 218709
g.. San Marco Museum, Piazza San Marco 3, tel. +39 (0)55 264358
h.. Pitti Palace, Piazza Pitti 1, tel. +39 (0)55 212688
Om end der ser ud til at mangle nogle cifre - men du skulle være til at
finde

God jagt

VH

/Carsten

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-08 06:33

Carsten Dettmaring <dettmaring@fjerndettemail.dk> wrote:

> [...]
> h.. Pitti Palace, Piazza Pitti 1, tel. +39 (0)55 212688
> Om end der ser ud til at mangle nogle cifre - men du skulle være til at

Nu har jeg så desværre allerede bøjet mig, og bestilt Donatellos David
og Michelangelos Pièta fra eMuseumStore, som naturligvis importerer
marmor-statuetterne fra Italien. Michelangelos David har jeg i forvejen.

Det blev så til:

David: $95
Pièta: $63
Fragt: $63

- så må vi se hvad SKAT vil fortolde det med ...

Forbløffende at man i Europa ikke kan finde ud af at lave en tilsvarende
internetvirksomhed med kunstreproduktioner. Men måske har de nulevende
kunstnere en for stærk position; de skulle jo nødig have for stor
konkurrence fra de store mestre der levede for et halvt årtusind siden ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-02-08 18:26

"Per Rønne" skrev:

> Michelangelos David har jeg i forvejen.

I godt 5 meters højde?

> Det blev så til:
> David: $95 [...]

Hvor høj er Donatellos David? Kan den komme ind i stuen?

--
Herluf :·)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-08 12:13

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> I godt 5 meters højde?

42 cm

> Hvor høj er Donatellos David? Kan den komme ind i stuen?

Originalen er 140 cm; den jeg har købt en 25 cm.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-02-08 13:02

"Per Rønne" skrev:

> 42 cm

Så forstår jeg bedre. Jeg husker da kæmpestatuen stod ved
hjørnet af Statens Museum for Kunst. En af de gamle
byvandrings-rundvisere fortalte en gang at statuen havde
stået i Vartovs gård. Den skulle have været lidt for voldsom
at se på, for de ældre damer, der boede på Vartov. I dag
er statuen vistnok forvist til et sted på Langelinie.

--
Herluf :·)

Fra : Per Rønne

Dato : 29-02-08 07:52

> [...]

> at se på, for de ældre damer, der boede på Vartov. I dag
> er statuen vistnok forvist til et sted på Langelinie.

Den står uden for Afstøbningssamlingen, og det figenblad den var blevet
forsynet med på Vartorv forsvandt under flytningen derfra.

Afstøbningssamlingen - en del af Statens Museum for Kunst.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk