Hvem kan sammen med guramier?
Fra : Kurt Høegh

Dato : 10-02-08 19:44

Hej,

Jeg har haft et nytilplantet akvarie på 180 liter stående i en lille
uges tid. Tiden nærmer sig, hvor jeg skal til at befolke det. Jeg har en
idé om at jeg gerne vil have nogen guramier - det bliver formentlig til
nogle dværgguramier og/eller nogen treplettede guramier. Der skal også
være plads til nogen corydoras og et par sugemaller af en art.

Men jeg kunne også godt tænke mig en stime af noget farvestrålende
noget. Jeg havde oprindeligt udset mig nogen serpae-tetraer. Men jeg har
så senere læst mig til, at de napper en del i guramierne. Så den idé er
forkastet igen. Har I nogen gode råd til en god, lille stimefisk som
ikke kaster sig over guramiernes antenner (og som i øvrigt opfører sig
fredeligt i al almindelighed) ?

Jeg hælder lige nu til at indkøbe nogen kejsertetra, men jeg ville lige
høre om der er nogen af jer som kan komme op med noget andet
interessant. Og det behøver ikke at være tetraer. Jeg er ikke allergisk
over for barber, rasboraer eller andet godtfolk. Det eneste jeg ikke
gider, er neonfisk og diverse former for ungefødende. Ikke fordi der er
noget galt med dem. Men dem har jeg ligesom set rigeligt til, i mine
forældres balje, da jeg var knægt :)

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-02-08 21:31

http://mptropefisk.dk/default-filer/Page2807.htm