libcurl og telnet
Fra : Jake

Dato : 23-02-08 15:19

Hej,

Såvidt jeg kan forstå kan man oprette en telnet-session med libcurl, men
jeg har ikke rigtig kunnet gennemskue hvordan man sender kommandoer
afsted fra klient til server. Kan det overhovedet lade sig gøre med libcurl?
I bekræftende fald ville det være alletiders med et link til noget
sourcekode
der demonstrerer det.

Jeg har en C-applikation som skal oprette en telnet-session med en server.
Applikationen skal herefter eksekvere nogle scripts som ligger på serveren
og derefter lukke telnet-sessionen ned.

Glæder mig til at høre jeres svar...

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-08 15:59

Den Sat, 23 Feb 2008 15:18:50 +0100 skrev Jake:
> [...]
> Applikationen skal herefter eksekvere nogle scripts som ligger på serveren

Telnet kan være et helvede at få til at virke med den slags.

Prøv i stedet at tage et kig på expect(1), den er lavet til den
slags formål.

Mvh
Kent