Fra : JohnK

Dato : 21-02-08 15:41

Hi *
Emne: compiler relaterede warnings/errors ...

Jeg har behov for at compilerer et stykke kode på flere compiler/platform og
skal i den forbindelse have mulighed for at lave en portable løsning omkring
det at man under compile time 'kaster' en warning eller compiler error fra
sig ....
Jeg kører kode til Windows Borland 6++, IAR, GCC samt VisualStudio ...

Lidt alla dette ..
IAR: #_Pragma message ("OK: dette virker kun på IAR")
BORLAND: #warning OK: Dette virker kun i Borland 6++
GCC: ?
VisualStudio: ?

//en macro definition der gør COMPILER_WARNING uafhængi af platformen ...
#ifdef __WIN32__BORLAND__
//windows
#define COMPILE_WARNING(A) #pragma message (#A)
#elsif __IAR__
//IAR target
#define COMPILE_WARNING(A) _Pragma(message"")
#endif

Jeg vil i koden gerne kunne skrive (noget ligende)...
#if (BlaBlaBla > 7)
COMPILER_WARNING (her skal der være en warning - der passer til alle
platforme)
#endif

MEN MEN MEN ... det der med at substituerer '#' har flere - hvis ikke alle
compiler lidt problemer med ....
Sårh ????? I need some help here
Altså eksempler på hvorledes disse warning/errors indsættes via en macro
ligende definition for de 4 compiler platforme ....

På forhånd tak
mvh,
johnk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 22-02-08 01:16

JohnK wrote:
> [...]
>
> Lidt alla dette ..
> IAR: #_Pragma message ("OK: dette virker kun på IAR")
> BORLAND: #warning OK: Dette virker kun i Borland 6++

GCC:

#warning "Ups"

VC++:

#pragma message ("Ups")