Tekstredigeringsapplikation
Fra : Laurits Thomsen

Dato : 06-03-08 17:20

Hej

Jeg er ved at lave et administrationsmodul til mit site og vil
høre om der er nogen der ved hvordan man kan lave (evt. har noget
liggende) en side til redigering af tekst som efterfølgende
gemmes i en access database.

Og her kommer det jeg mangler:
Jeg vil gerne have noget ligesom man ser på diverse cms systemer
hvor man kan formaterer teksten, understrege, indsætte linkt mm
ved hjælp af knapper - og få formateringstags'ne gemt i
databasen. Jeg regner med at det skal gemmes i et notat felt.

Er der nogen der ved hvordan man kan gøre dette - evt har loget
liggende. Håber mit spørgsmål giver mening....

Venlig hilsen
Laurits

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-03-08 19:07

"Laurits Thomsen" <laurits_vibjerg@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ved hjælp af knapper - og få formateringstags'ne gemt i
> databasen. Jeg regner med at det skal gemmes i et notat felt.

På mine sider bruger jeg TinyMCE som er forholdsvis nem at implementere.
http://tinymce.moxiecode.com/

Løsningen er JavaScript-baseret og kan altså bruges på både asp- og
php-sider.

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 07-03-08 15:16

> På mine sider bruger jeg TinyMCE som er forholdsvis nem at implementere.
> http://tinymce.moxiecode.com/
>
> Løsningen er JavaScript-baseret og kan altså bruges på både asp- og
> php-sider.

Tusinde tak for et hurtigt og brugbart svar. Jeg vil prøve den anbefalede
løsning.

God weekend