Er det muligt at designe www.sorenhartmann~
Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 24-02-08 21:07

Er der nogle der kan fortælle mig om det er muligt at designe
www.sorenhartmann.com i FrontPage så den har nogenlunde de samme
funktioner ved mouseover på ikonerne.

Det skal være enkelt, helst drag and drop og i den stil.

Billederne i gallerierne kan jeg evt lægge på nettet på nogle af
de sitet der tilbyder det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 25-02-08 00:02

> [...]
>
> Det skal være enkelt, helst drag and drop og i den stil.
>
> Billederne i gallerierne kan jeg evt lægge på nettet på nogle af

FP skriver html koder ligesom så mange andre editorer og det er der ikke
noget specielt hokus pokus ved. Begrænsningerne i FP ligger ikke i
programmet, men hos de enkelte webmastere.
Og din side kan sagtens laves i FP.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 25-02-08 03:39

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> noget specielt hokus pokus ved. Begrænsningerne i FP ligger ikke i
> programmet, men hos de enkelte webmastere.

Men når jeg nævne FP er det fordi jeg vil undgå at skrive kode men mere
benytte mig af drag and drop funktionerne.

Har forsøgt, men kan ikke finde ud af at lave mouseover funktionerne og
sideskiftene, ligesom på min side. Normale mouseover funktioner har jeg
ingen problemer med.

Hvordan gør jeg det eller finder eksempler på det?

Søren

Fra : enkvinde

Dato : 25-02-08 11:19

> [...]
> ingen problemer med.
>
> Hvordan gør jeg det eller finder eksempler på det?

Søren, selv om du bruger FP, så kan du altså ikke undgå at skulle kende til
koder, når du ønsker lidt mere avanceret ting på siden. Sådan er det.

Og dine mouseover funktioner er lavet med javascript og dermed en af disse
avancerede ting.

Men du har jo alle koder lige ved hånden, nemlig på din egen side, hvorfor
snupper du ikke bare dem?

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 26-02-08 03:04

> [...]
> avancerede ting.
>
> Men du har jo alle koder lige ved hånden, nemlig på din egen side, hvorfor

Hej Eva,

Ok, kan også skrive lidt kode, eller kopier den og rette den til. Men det er
det med at få begyndt.

Men har kopieret html koden over i FP og prøver mig frem der. Men vil det være
nemmere at lave det i flash med SWISH f.eks?

Tak,

Søren