hvordan gør jeg et billed transparent ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 19:41

Hejsa

Kan det lade sig gøre at gøre et billed transparent forstået på den måde at
jeg har et billed hvor der er hvidbaggrund på , det ser
jo rimeligt dårligt ud til en sort baggrund at der er hvidt omkring
billedet,, skal der bruges et program til det eller ?

Fra : Søren Mathiasen

Dato : 17-02-08 06:56

ss <sjusahotmail.com> skrev:
>Hejsa
>
>Kan det lade sig gøre at gøre et
>billed transparent forstået på den måde at
> [...]

Først skal du sikre dig, at billedet er i GIF format.
Husk i den forbindelse, at et GIF billede
maksimalt kan indeholde 256 farver.
Dernæst vælger du værktøjslinen billede.
På denne er der et lille ikon med en sort pil der
peger ned til venstre.
Denne vælger du og klikker derefter på billedet på
den farve du vil have gennemsigtig.

Mvh
Søren Mathiasen

Fra : news.stofanet.dk

Dato : 17-02-08 14:14

Søg Google efter Paint.Net...Den har en fantastisk funktion til dette og den
er gratis.

Mvh
Rene