Løsning på fældes kalender og mail
Fra : Lene Larsen

Dato : 02-03-08 19:07

Jeg har en veninde der har et lille firma. De har på kontoret 4 computere
hvoraf de
3 "deler" kalender ( PST fil) via en NAS server.
Jeg har været lidt involveret i det og kan efterhånden se at det i længden
er en uholdbar
løsning. (der kan kun være een på af gangen)

Jeg har tænkt på en SBS server. Er der nogle her der kan råde mig og
fortælle lidt om fordele og ulember ved sådan en løsning.
Lad os sige der er 5 maskiner (Win XP pro) der ønsker at dele kalender og
mail, men også have sin egen kalender (som andre så måske også kan se).
Er det svært at sætte op og holde ved lige?
Jeg forestiller mig at alt mail hentes af serveren og fordeles når man
logger på.
XP pro maskineren bruger Outlook 2003 med sp3
Findes der evt. andre løsninger til at dele kalender og mail.

Problemet med mail er primært nu at man på een maskine svarer på en mail,
men personen der sidder ved en anden maskine ikke kan se at der er svaret,
og hvad der er svaret (maskineren er sat op til at gemme mail på
mailserveren (tdc) så alle kan få dem). Samtidig er en af maskinerne bærbar
og skal kunne fungerer uden for kontoret, og i kontoret, med mail og
kalender.

Håber på nogle lærerige svar.

Mvh.
Lene.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-03-08 19:30

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en uholdbar
> løsning. (der kan kun være een på af gangen)

Kodeordet er vist hosted exchange.
Det bliver hurtigt dyrt hvis du skal købe server,licens,konsulenttimer.

Ellers er en SBS2003 det oplagte valg.

FUT: dk.edb.system.ms-windows

/Dennis

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-03-08 21:25

Lene Larsen wrote:

> XP pro maskineren bruger Outlook 2003 med sp3
> Findes der evt. andre løsninger til at dele kalender og mail.

Ja.

> Håber på nogle lærerige svar.

Du stiller softwarespørgsmål i en hardwaregruppe.

Prøv i dk.edb.internet.software.mail+news

Jesper Poulsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-08 23:25

Lene Larsen <Lene.M.L@forum.dk> wrote:
> [...]
> mailserveren (tdc) så alle kan få dem). Samtidig er en af maskinerne bærbar
> og skal kunne fungerer uden for kontoret, og i kontoret, med mail og

Må jeg anbefale at der outsource og fås en "rigtig" løsning i form af
google/a ?

kalender, mail, resuce deleing + backup etc out of the box uden nogen
form for driftsomkostninger udover det årlige fee på 50$ pr konto og
udgiften til et domaine. Hvis de vil betale lidt mere er der også
tredieparts udviklere til google/a der integrerer google/a med crm
systemer, sharpoints lignende løsninger etc.

Løsningen der anvendes nu er en storm P løsning af de grimme og det
kan slet ikke svare sig at investere i en rigtig lokal løsning til så
få brugere.

(backup har brugerne sikkert heller ikke)