PCI-Express quad netkort?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-08 13:16

Er 100megabit quad kort helt udgået?`
Jeg mangler et at stoppe i en Virtuel kværn og har ikke brug for gigabit.

/Dennis

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-02-08 13:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> writes:

> Er 100megabit quad kort helt udgået?`
> Jeg mangler et at stoppe i en Virtuel kværn og har ikke brug for gigabit.

Fandtes de nogensinde til PCI Express?

Er 6-ports kort iøvrigt til at opdrive i Danmark, eller skal man
stadig til udlandet?

/Benny

Fra : Steen Suder

Dato : 24-02-08 15:44

Dennis Pedersen wrote:

> Er 100megabit quad kort helt udgået?`
> Jeg mangler et at stoppe i en Virtuel kværn og har ikke brug for gigabit.

Der findes en del quad 100 - på PCI, men jeg vil tro at det ikke giver
mening markedsmæssigt at have 100Mbps på PCIe.

Kan du ikke bruge et PCI-kort?

--
Steen Suder

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-08 15:56

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes en del quad 100 - på PCI, men jeg vil tro at det ikke giver
> mening markedsmæssigt at have 100Mbps på PCIe.
>
> Kan du ikke bruge et PCI-kort?

Der er kun PCI-E i sådan en DL380 G5er
Så alm pci er nogo.

Ellers må det jo bare ende op med et gigabit kort istedet.

/Dennis

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-02-08 19:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> writes:

> Der er kun PCI-E i sådan en DL380 G5er
> SÃ¥ alm pci er nogo.

Du kan købe et PCI-X riser til den, hvis du skulle ønske det... Men
det kan ikke betale sig, for et Intel quad-kort til PCI-E koster kun
2200DKK inkl. moms på edbpriser.

/Benny

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-08 16:43

On Sun, 24 Feb 2008 13:16:08 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

> Er 100megabit quad kort helt udgået?`
> Jeg mangler et at stoppe i en Virtuel kværn og har ikke brug for gigabit.

Et par muligheder:

1) Køb fler-port gigabit (men lad dem køre 100 Mbps)
2) Køb et-port gigabit og brug virtuelle interfaces i stedet for
fysiske

-A