3ware performance på 9650-8lmpl
Fra : Svend

Dato : 20-02-08 14:17

Hej

Hvad kan man forvente at performance på sådan en fætter med 8 * 7200 rpm
diske i raid 6(læsning af store filer fra et win share) ?

Grunden til jeg spørge er at vi selv ligge på 400 Mb/S, og det er lidt
skuffende.

Mvh
Svend

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-02-08 15:01

"Svend" <sej@pihotel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rpm diske i raid 6(læsning af store filer fra et win share) ?
>
> Grunden til jeg spørge er at vi selv ligge på 400 Mb/S, og det er lidt

Har du prøvet HDTach for at se om problemet ligger i
diskene/controlleren/driverne?

MVH
Thomas

Fra : Svend

Dato : 23-02-08 10:07

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> "Svend" <sej@pihotel.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet HDTach for at se om problemet ligger i
> diskene/controlleren/driverne?
>
> MVH
> Thomas

HDtach siger 85 MB/S i snit. Det er ikke en voldsom læsehastighed.
ATTO siger 200 MB/S for store pakker.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 15:43

Svend wrote:
> [...]
> diske i raid 6(læsning af store filer fra et win share) ?
>
> Grunden til jeg spørge er at vi selv ligge på 400 Mb/S, og det er lidt

RAIRD6 er bestemt ikke gratis mht. krav til controlleren. selv nyere
prof. controllere kan knække kurven på det.

Jeg kender ikke den nævnte controller specifikt, hvad interface kører
den på ?

Fra : Svend

Dato : 23-02-08 10:28

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> RAIRD6 er bestemt ikke gratis mht. krav til controlleren. selv nyere
> prof. controllere kan knække kurven på det.
>
> Jeg kender ikke den nævnte controller specifikt, hvad interface kører
> den på ?

PCiexpres, og jeg har smidt et 4*intel gigabit kort i hvor portene er
bundlet. vi har testet netkortene med ipperf og det er ikke her
flaskehalsen ligger.

Kender du et util der kan afslører hvad pciexpress porten rent faktisk
kører med af båndbredde ?

Mvh
Svend