Beregne startstrøm på en UPS
Fra : John

Dato : 18-02-08 23:48

Jeg har ringet til APC og forhørt mig hvad en 10KVA trækker i startstrøm.
Jeg fik angivet 4,2A som maksimum ved helt afladet batteri (og ingen
belastning).
Udregingen fik jeg sådan set også men jeg forstår ikke helt hvor de fik det
sidste tal fra?

Det ser sådan ud:

10000VA = 8000W
UPS'en er 92% effektiv ved fuld load

8000W * (100%-92%)
-------------------------
100 = 640W + 341W = 981W = 4,2A(?)

Jeg aner ikke hvor de 341W kommer fra og jeg fik ikke lige spurgt. Jeg kan
ikke finde de 341W noget sted på UPS'en?
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SUrt10000xli

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-02-08 09:31

"John" <j3@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har ringet til APC og forhørt mig hvad en 10KVA trækker i startstrøm.
> Jeg fik angivet 4,2A som maksimum ved helt afladet batteri (og ingen
> [...]

Hvis du kigger på specs kan du se hvor lang tid den bruger om at lade helt
op.
Så er det også muligt at regne baglæns og se hvor mange A det trækker.

Det er jo et lille regnestykke når du ved at den kan knalde alt effekt af på
4minutter.

/Dennis