Tilgå exchangeserver "udefra" uden
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-02-08 23:26

Hej, vi har en exchangeserver, hvor det er muligt at tilgå den via
webmail, og det er jo helt fint.

Er det ikke muligt at tilgå denne via Outlook udefra, dvs. jeg
installerer en Outlook herhjemme, og under opsætning, der skriver jeg
eks. vores Ipnummer, eller webmailadresse, også brugernavn, og så kan
jeg tilgå, eller skal jeg altid omkring en dialup via VPN for at dette
lykkes ?

Mvh

Kim

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 18-02-08 07:10

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Hej, vi har en exchangeserver, hvor det er muligt at tilgå den via
> webmail, og det er jo helt fint.
>
> Er det ikke muligt at tilgå denne via Outlook udefra,

Kik på RPC over HTTPS. I Outlook 2007 hedder det "Outlook Anywhere". Det er
ikke så svært at sætte op.

Kaj

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-02-08 16:50

"Kaj S. Laursen" <kaj@hih.au.dk> wrote:

>Kik på RPC over HTTPS. I Outlook 2007 hedder det "Outlook Anywhere". Det er
>ikke så svært at sætte op.

Men best practice er at køre det gennem en ISA på DMZ og evt. en
Exchange Frontend.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 07:49

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Hej, vi har en exchangeserver, hvor det er muligt at tilgå den via
> webmail, og det er jo helt fint.
>
> Er det ikke muligt at tilgå denne via Outlook udefra

Sæt outlook op til at køre imod jeres OWA (https).

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-02-08 12:19

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Sæt outlook op til at køre imod jeres OWA (https).

Hej Morten....

Jeg har prøvet at bikse med opskriften på "Outlook Anywhere", men uden
held, jeg kan se jeg skal opsætte diverse settings under
proxyindstillinger, men kan ikke rigtigt greje diverse med ssl, og msstd.

Jeg antager jeg ikke bare kan bruge den url, som jeg normalt bruger når
jeg tilgår outlook via browser ?

For at blive i en verden hvor jeg ved du er, så er meningen at denne
offive skal bruges i en bootcamp install på en Mac

// Kim

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 15:00

> [...]
> proxyindstillinger, men kan ikke rigtigt greje diverse med ssl, og msstd.
>
> Jeg antager jeg ikke bare kan bruge den url, som jeg normalt bruger når

det bør du kunne.

> For at blive i en verden hvor jeg ved du er, så er meningen at denne
> offive skal bruges i en bootcamp install på en Mac

Nej den slags er unsupported. Det rører jeg ikke ved.