Ram til bundkortet.
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 05-03-08 03:00

Hej

Jeg er ved at overveje at bygge et mediecenter lignende det der er lavet i
Alt om Data nr. 4.

Der bruges et Aopen kabinet
http://global.aopen.com/products_detail.aspx?Auno=1478# , men når jeg læser
om bundkortet er der noget jeg ikke helt forstå ang. FSB og hvad jeg skal
kigge efter med hensyn til Ram

Ud for Ram/Memory står der DDR II: 533/667
Og ved CPU står der FSB : 533/800 --- Jeg havde tænkt at montere en 3.2Ghz
celeron D (533Mhz)

Når jeg vælger en CPU som køre FSB på 533Mhz, er det så tåbeligt at vælge
ram som køre med 667Mhz frem for nogen som køre 533Mhz ?
det er jo minimal hvad prisforskelden er.

Hygsom
Leo

--

Hygsom
Leo Væversted Jørgensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 08:10

Leo Jørgensen wrote:

> Når jeg vælger en CPU som køre FSB på 533Mhz, er det så tåbeligt at vælge
> ram som køre med 667Mhz frem for nogen som køre 533Mhz ?
> det er jo minimal hvad prisforskelden er.

Nej, det er ikke tåbeligt. Hvis du vælger 533MHz RAM er du låst. Hvis du
vælger 800MHz har du mulighed for opgradering.

Og gider du ikke lige at fjerne en linie i din signatur?

Jesper Poulsen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 05-03-08 12:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er ikke tåbeligt. Hvis du vælger 533MHz RAM er du låst. Hvis du
> vælger 800MHz har du mulighed for opgradering.
>

> Og gider du ikke lige at fjerne en linie i din signatur?

Hej
Ok, har du så også nogen anbefaling af Ram, selv om det måske er lidt OT.
Men jeg blev temmelig overrasket over antallet af producenter, jeg har
tidligere købt kingston valueram som køre fint på den maskine jeg normalt
bruger her hjemme. Men det er altså ved at være 2-3 år siden, og jeg har
ikke lige fulgt med i udviklingen.

Fra : Hans

Dato : 05-03-08 13:04

Leo Jørgensen wrote:

> [...]
> jeg normalt bruger her hjemme. Men det er altså ved at være 2-3 år
> siden, og jeg har ikke lige fulgt med i udviklingen.

Om du vælger Corsair eller Kingston er kun et spøgsmål om prisen, så her er
et par bud på nogle gode 2x1 GB moduler til yderst rimelige priser:

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-03-08 16:13

Leo Jørgensen wrote:

> tidligere købt kingston valueram som køre fint på den maskine jeg normalt

Jeg køber _kun_ Kingston ValueRAM.

Jesper Poulsen