Er billig crucial ram ok ??
Fra : jakob

Dato : 27-02-08 09:51

Jeg står og skal bygge en core 2 maskine på et abit ip35 kort.

jeg vil have 2x2gb ram og har søgt på edbpriser hvor jeg kan finde et
sæt pc6400 til lige under 700 kr men kan man regne med at et sådan
crucial sæt er ok ??

Regner ikke med at jeg skal ud og overclocke.

venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 27-02-08 10:08

jakob wrote:
> [...]
>
> jeg vil have 2x2gb ram og har søgt på edbpriser hvor jeg kan finde et
> sæt pc6400 til lige under 700 kr men kan man regne med at et sådan

Hvor ser du det? Det eneste sæt 2x2 GB Crucial jeg kan se på edbpriser er
disse:

> Regner ikke med at jeg skal ud og overclocke.

Crucial er i øvrigt slet ikke med på Abit's QVL liste, så rent umiddelbart
ville jeg ikke vælge disse moduler.

Prøv hellere noget sikkert, f.eks. dette sæt fra Corsair:

Hans

Fra : jakob

Dato : 27-02-08 16:13

Hans <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

> Prøv hellere noget sikkert, f.eks. dette sæt fra Corsair:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389226

sorry..... pinligt du har helt ret det var dem jeg mente, eller et andet
sæt fra corsair som var 70 kr billigere men anyway du har ret.

Men de er gode nok ?? :0)

Hygge

Jakob

Fra : Hans

Dato : 27-02-08 16:26

"jakob" <none@none.invalid> wrote in message

> sorry..... pinligt du har helt ret det var dem jeg mente, eller et andet
> sæt fra corsair som var 70 kr billigere men anyway du har ret.
>
> Men de er gode nok ?? :0)

Ja, absolut, men skulle du få planer om OC, så bør du nok købe dette sæt:

Der er ikke noget billede, men du kan se dem her:
http://www.corsair.com/products/xms2_dhx.aspx

Hans

Fra : Jakob

Dato : 27-02-08 19:32

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427792
>
> Der er ikke noget billede, men du kan se dem her:

Altså det er ikke noget jeg har planlagt, og jeg aner ikke hvordan men
jge har da overvejet det. Specielt fordi jeg køber en E8400 processor
som skulle være fremragende til det men som sagt har jeg INGEN ide om
hvor besværligt det er.

Så derfor har jeg ikkke planer om det som udgangspunkt.

venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 27-02-08 19:39

"Jakob" <nonsense@invalid.invalid> wrote in message

> [...]

hvor besværligt det er.

Så derfor har jeg ikkke planer om det som udgangspunkt.

Det handler kun om ca. 200 kr. i prisforskel. Jeg ved godt hvad jeg ville
vælge.

Hans

Fra : Henrik

Dato : 27-02-08 20:54

> Det handler kun om ca. 200 kr. i prisforskel. Jeg ved godt hvad jeg ville
> vælge.
>
> Hans

-Ja, det ved jeg også -Jeg ville bestemt sparer de 200,- og hellere bruge
dem på PSU eller grafikkort.

Henrik Nielsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-02-08 16:16

Hans wrote:

> Ja, absolut, men skulle du få planer om OC, så bør du nok købe dette sæt:

Man kan nu sagtens overclocke uden overclockvenlig RAM.

Jesper Poulsen