/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Quad vs. Duo
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 21-02-08 07:58

Hej

Vinder man noget mærkbart ved at vælge Quad iforhold til duo. Der er tale om
lidt maskiner der bruges til lidt forskellige spil (ikke crysis og lign.)
office applikationer og lign.?

Stef



 
 
Jesper Poulsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 21-02-08 08:08

Stefan Jacobsen wrote:

> Vinder man noget mærkbart ved at vælge Quad iforhold til duo. Der er tale om
> lidt maskiner der bruges til lidt forskellige spil (ikke crysis og lign.)
> office applikationer og lign.?

Nej, tværtimod.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Stefan Jacobsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 21-02-08 08:38

>> Vinder man noget mærkbart ved at vælge Quad iforhold til duo. Der er tale
>> om
>> lidt maskiner der bruges til lidt forskellige spil (ikke crysis og lign.)
>> office applikationer og lign.?
>
> Nej, tværtimod.
>
Hvordan kan det være?

Stef



Jesper Poulsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 21-02-08 15:38

Stefan Jacobsen wrote:

>> Nej, tværtimod.
> Hvordan kan det være?

En quad-CPU kører med lavere clock for den samme effekt (termisk
effekt). De cores der ikke bliver udnyttet (og det gør de ikke med
dagens spil) varmer blot. Der er ingen effektiv ydelse i dem.

Duo-CPU'er fås med højere clock end quad-CPU'er og derfor er der gevinst
ved duo-CPU'er, hvad ydelse angår.

Hvis du sidder med monstertunge beregningsopgaver eller databaser er det
særdeles fordelagtigt med en quad-CPU.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter Lykkegaard (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-02-08 22:57

"Jesper Poulsen" wrote
>
> En quad-CPU kører med lavere clock for den samme effekt (termisk
> effekt). De cores der ikke bliver udnyttet (og det gør de ikke med
> dagens spil) varmer blot. Der er ingen effektiv ydelse i dem.

Flere gameengines supporterer allerede dual og quad core
Eg cryengine 2, the source

Crytek har kikket på deres physics, sound og network engine hvor Valve
blandt andet arbejder med forbedret partikel rendering, fx naturlig regn

- Peter


Peter Lykkegaard (22-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-02-08 23:02

"Peter Lykkegaard" wrote

> Flere gameengines supporterer allerede dual og quad core

En test fra okt 07 vedr unreal tournament (der også understøtter flere
cores)
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3127&p=4

- Peter


Peter Jespersen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 23-02-08 00:26

Jesper Poulsen wrote:

<snip>

> Hvis du sidder med monstertunge beregningsopgaver eller databaser er det
> særdeles fordelagtigt med en quad-CPU.

Det er igen betinget af om softwaren (programmet og/eller
styresystemet+flertrådet program) kan udnytte hardwaren.

--

Live long and prosper...

N_B_DK (21-02-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-02-08 15:15

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
news:47bd2341$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Nej, tværtimod.

Det må du meget meget gerne forklare ?

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Per Nielsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 21-02-08 09:54

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:47bd20f9$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Vinder man noget mærkbart ved at vælge Quad iforhold til duo. Der er tale
> om lidt maskiner der bruges til lidt forskellige spil (ikke crysis og
> lign.) office applikationer og lign.?

Der er lidt benchmarkssammenligninger hos Toms:

http://tinyurl.com/297t5n



Stefan Jacobsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 21-02-08 15:10

>> Vinder man noget mærkbart ved at vælge Quad iforhold til duo. Der er tale
>> om lidt maskiner der bruges til lidt forskellige spil (ikke crysis og
>> lign.) office applikationer og lign.?
>
> Der er lidt benchmarkssammenligninger hos Toms:
>
> http://tinyurl.com/297t5n
Takker.

Stef



Jesper Poulsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 21-02-08 15:35

Per Nielsen wrote:

> Der er lidt benchmarkssammenligninger hos Toms:

Benchmarking på kunstige formler kan ikke bruges som en reel målestok
ift. gaming-performance.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Per Nielsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 21-02-08 15:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47bd8c0b$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Benchmarking på kunstige formler kan ikke bruges som en reel målestok
> ift. gaming-performance.

I linket jeg gav er der benchmarks på forskellige programmer og spil. Jeg
brugte den selv, da jeg skulle vælge mellem en Core2Duo E6750 og en
Core2Quad Q6600. Duo giver lidt mere fps i spil, og det blev udslagsgivende
for mig.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177436
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408017
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste