Ny køler til bundkort
Fra : DARKEST

Dato : 05-02-08 21:24

Hej,
Jeg et bundkort Abit IX38 QuadGT med E6850 3GHz@3.8GHz
Jeg har en Scythe Infility aka Mugen på den som er en ordentlig bandit
forstået
på den måde at jeg ikke kan have siden på mit kabinet. Jeg havde ellers et
bredt
smil på fjæset da jeg pakkede køleren ud, men pynten gik af smilet da siden
ikke
kunne sættes på. Køleren er 16cm høj, og det er for højt til mit gamle Aopen
tower kabinet.
Den ser sådan ud http://www.scythe-usa.com/product/cpu/024/scinf1000.html

Hvad kan jeg vælge som køler lige så godt, men er max. ca. 12cm høj, gerne
lavere?

På Forhånd Tak.
Brian

Fra : Hans

Dato : 05-02-08 21:39

DARKEST wrote:

> Hvad kan jeg vælge som køler lige så godt, men er max. ca. 12cm høj,
> gerne lavere?

Måske skulle du overveje et nyt kabinet med den førnødne plads til køleren,
i stedet for at gå på kompromis med kølingen af cpu'en. Hvis du vælger en
anden køler med en mindre blæser, så vil du få mere støj grundet blæserens
mindre areal.

Hans

Fra : DARKEST

Dato : 06-02-08 20:46

> [...]
> vælger en anden køler med en mindre blæser, så vil du få mere støj grundet

Hvorfor jeg ikke køber nyt kabinet?
Tjah, jeg har haft mit kabinet i mange år nu. Blev moddet før man kunne købe
kabinetter med vindue i. Mit er CNC fræset osv. Har dog aldrig fået det
malet.
Et meget solidt og tungt stålkabinet.
Kan ses her http://hwt.dk/userdetails.aspx?UserID=1268

/Brian

Fra : Hans

Dato : 06-02-08 22:55

DARKEST wrote:

> [...]
> Tjah, jeg har haft mit kabinet i mange år nu. Blev moddet før man
> kunne købe kabinetter med vindue i. Mit er CNC fræset osv. Har dog

Du vil blive forbavset over hvor stille et system kan blive med et moderne
kabinet som f.eks. Antec P180 eller P182, og ikke en "rumlekasse" som dit
gamle Aopen kabinet. (No offence).

Du vil samtidig få placeret din cpu-zone i toppen af kabinettet, med rigelig
udluftning både bagud og i toppen, en ikke helt uvæsentlig feature med et
x38 bundkort som dit.

Hans

Fra : DARKEST

Dato : 07-02-08 19:53

> [...]
>
> Du vil samtidig få placeret din cpu-zone i toppen af kabinettet, med
> rigelig udluftning både bagud og i toppen, en ikke helt uvæsentlig feature

Det kabinet ser absolut lækkert ud. Især mht til sata kabler som standardt
er for korte
til mit eget for de hardiske og optiske drev jeg har placeret øverst. Jeg er
dog tvivlende
overfor om en Scythe Infility på 16cm i højden kan være indenfor dette
kabinet. Antec
kabinettet er kun 5mm bredere end mit eget udvendigt dvs. 20.5cm.
/Brian

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 19:55

DARKEST wrote:

> [...]
> kabinet. Antec
> kabinettet er kun 5mm bredere end mit eget udvendigt dvs. 20.5cm.

Jeg bruger den selv, så jo - Den kan skam være der.

Hans

Fra : DARKEST

Dato : 07-02-08 20:24

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Jeg bruger den selv, så jo - Den kan skam være der.
>
> Hans

Cool, altså en Scythe Infinity kan være i et Antec P182SE og siden kan
sættes på uden problemer?

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 20:31

DARKEST wrote:

> Cool, altså en Scythe Infinity kan være i et Antec P182SE og siden kan
> sættes på uden problemer?

Ingen problemer i det.

Hans

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-02-08 16:05

DARKEST wrote:
> [...]
>
> Hvad kan jeg vælge som køler lige så godt, men er max. ca. 12cm høj, gerne

Du kan kigge nærmere på den nye Scythe Zipang - men er ikke sikker på at
den er bedste valg til en overclocket maskine...

Mvh Tommy

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-02-08 16:26

Tommy Ipsen wrote:

> Du kan kigge nærmere på den nye Scythe Zipang - men er ikke sikker på at
> den er bedste valg til en overclocket maskine...

Jeg har en Scythe Katana2 til min OC'ede maskine. En fanduct kan gøre
meget ved tingene

Jesper Poulsen

Fra : DARKEST

Dato : 06-02-08 20:41

> ------
> Jeg har en Scythe Katana2 til min OC'ede maskine. En fanduct kan gøre
> meget ved tingene
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg har set på Scythe Zipang, den ser lovende ud både med størelse og
køling. Lækkert
med topmonteret blæser som kan tilføres frisk luft fra min blæser i siden på
kabinettet.
Den er desværre ikke til salg nogen steder endnu.
http://www.tweakup.dk/readmore/11172/Scythe_Andy_vs_Scythe_Zipang/

Katana2 er desværre næsten lige så høj som min Scythe Infinity

/Brian