Hvilke ram passer til mit bundkort?
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 03-02-08 18:48

Hej alle

Jeg har et ECS K7S5A bundkort, og mangler nogle ram.
Boardet kan (så vidt jeg ved) tage PC2100 ram, men kan jeg sætte noget
større i i stedet?
PC 2100 ram er dyrere end andre nyere ramblokke.
Jeg er heller ikke sikker på om det kan tage 2x1GB eller kun 2x512MB

På forhånd tak for indput.

Mvh..Søren Jørgensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-02-08 20:31

Søren Jørgensen wrote:

> Jeg har et ECS K7S5A bundkort, og mangler nogle ram.

En gammel klassiker

> Boardet kan (så vidt jeg ved) tage PC2100 ram, men kan jeg sætte noget
> større i i stedet?

Jo, bare det er 184 pins, så kan du sætte alt i

> Jeg er heller ikke sikker på om det kan tage 2x1GB eller kun 2x512MB

Maks 1GiB.

Overvej en udskiftning af det hele.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-02-08 08:14

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> En gammel klassiker

> Jo, bare det er 184 pins, så kan du sætte alt i

Alt er en overdrivelse, tror ikke det board er glad for reg. ECC ram....

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-02-08 08:42

N_B_DK wrote:

> Alt er en overdrivelse, tror ikke det board er glad for reg. ECC ram....

Det er næppe heller det billigste.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 05-02-08 00:06

> Det er næppe heller det billigste.

nogen gange jo, købte for kort tid siden et HP kit 2x2GB for 700,- (5sæt
faktisk) det er billigere end alm ram

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-02-08 08:13

N_B_DK wrote:

> nogen gange jo, købte for kort tid siden et HP kit 2x2GB for 700,- (5sæt

http://tinyurl.com/2mrkbp

Jesper Poulsen

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 08-02-08 19:14

Tak for svar indtil videre.

Nu pusler jeg lidt med udskiftning, men er rendt bagud mht. hvad der er mest
"value for money" i.

Hvad skal jeg købe, hvis budgettet siger max 1.000 for bundkort og
processor?

Jeg spiller ikke på computeren, men ved heller ikke om det har noget at
sige.

Mvh..Søren