Lyd på Asus M2A-WM HDMI
Fra : Klaus

Dato : 01-02-08 17:49

Jeg kan ikke finde nogen lydchip på ovennævnte kort og således ikke
installere driver!

Fra : Hans

Dato : 01-02-08 18:26

Klaus wrote:
> Jeg kan ikke finde nogen lydchip på ovennævnte kort og således ikke
> installere driver!

Se side 2-25 i manualen:

Bios, "Advanced" menu, "Onboard Device Configuration", "HD Audio Device"
skal Enables.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-08 20:55

Hans wrote:

> Bios, "Advanced" menu, "Onboard Device Configuration", "HD Audio Device"
> skal Enables.

På den anden side, så er HD Audio på et Asus-bundkort utroligt ringe.
Der gik ikke lang tid før jeg fandt et billigt Soundblaster med bedre lyd.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 01-02-08 21:30

Jesper Poulsen wrote:

> På den anden side, så er HD Audio på et Asus-bundkort utroligt ringe.
> Der gik ikke lang tid før jeg fandt et billigt Soundblaster med bedre
> lyd.

Det er såmænd udmærket til windows-pip, og på et bundkort som dette vil det
normale scenario være output via spdif eller HDMI med Dolby og DTS
gennemgang til en A/V-Receiver.

Hans

Fra : Klaus

Dato : 02-02-08 07:39

Mange tak for hjælpen.
Det med HDMI kunne være interessant at prøve engang.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-02-08 00:16

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

Kan du ikke lige give dit besyv med i tråden her ?

Kan de køre med 4GB ram? i dk.edb.hardware.baerbar ?

ved jo du ved lidt om 4GB problemet med desktop chipset.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-02-08 08:10

N_B_DK wrote:

> Kan du ikke lige give dit besyv med i tråden her ?

??

> Kan de køre med 4GB ram? i dk.edb.hardware.baerbar ?

Kommer ikke i baerbar (har ikke i sinde at eje sådan en).

> ved jo du ved lidt om 4GB problemet med desktop chipset.

Ikke mere end du selv gør.

Jesper Poulsen