Hvilket bundkort & CPU ville du købe....fo~
Fra : Jan Hougaard

Dato : 13-01-08 17:48

I forbindelse med køb af ny bundkort og cpu (se tidligere i denne gruppe),
har jeg fundet følgende:

Gigabyte GA-MA790FX-DS5
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=404560

Athlon 64 X2 6000+ 3 GHz

Kingston ValueRAM 2 x 1 GB (2 z)
http://www.edbpriser.dk:80/Products/Listprices.asp?ID=206436

Er det helt tosset?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-01-08 13:03

Jan Hougaard wrote:

> Gigabyte GA-MA790FX-DS5
> Athlon 64 X2 6000+ 3 GHz
> Kingston ValueRAM 2 x 1 GB (2 z)
> Er det helt tosset?

Absolut ikke

Jesper Poulsen

Fra : Per Hansen

Dato : 14-01-08 17:01

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in

> Absolut ikke

Man kunne også gå "all the way" og betale en 2-300kr mere
og så få en 6400+ istedet for, det gjorde jeg da jeg skulle
vælge en M2 CPU.

Per Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-01-08 18:06

Per Hansen wrote:

> Man kunne også gå "all the way" og betale en 2-300kr mere
> og så få en 6400+ istedet for, det gjorde jeg da jeg skulle

Den har også lavere core-spænding - ikke et dårligt træk

Jesper Poulsen

Fra : Jan Hougaard

Dato : 14-01-08 18:48

"Per Hansen" skrev i en meddelelse ...
> [...]
>>

> Man kunne også gå "all the way" og betale en 2-300kr mere
> og så få en 6400+ istedet for, det gjorde jeg da jeg skulle

Æv....
Hvorfor tjekkede jeg ikke news, inden jeg trykkede på "Bestil"
På den anden side, man kan jo også blive ved.....
Tak for indputtene.

Fra : Per Hansen

Dato : 15-01-08 17:40

"Jan Hougaard" <jahoni@jahoni.invalid> wrote in

> Æv....
> Hvorfor tjekkede jeg ikke news, inden jeg trykkede på "Bestil"
> På den anden side, man kan jo også blive ved.....
> Tak for indputtene.

Hvis den ikke er pakket og sendt endu, så kan du prøve at se om de ikke kan
lave ordren om til en 6400+ istedet for.
Forhandlere er meget fleksible når det drejer sig om at man gerne vil købe
noget der er lidt dyrre

--
Per Hansen

Fra : Jan Hougaard

Dato : 15-01-08 18:19

> Hvis den ikke er pakket og sendt endu, så kan du prøve at se om de ikke kan
> lave ordren om til en 6400+ istedet for.

Jeg ventede alligevel på noget ram de skulle ha' hjem.
Så jeg gjorde det sgu.
Den var kun ca 150 kr dyrere.

Fra : Per Hansen

Dato : 15-01-08 22:22

> Jeg ventede alligevel på noget ram de skulle ha' hjem.
> Så jeg gjorde det sgu.
> Den var kun ca 150 kr dyrere.

Ikke så ringe prisforskel, så det var heldigt.
Bare husk køler, der følger ikke nogen med den jeg henviste til.
Der kan du f.eks bruge en Thermaltake BigTyp 120 VX.
Stor køler der dælme gi'r køling til en M2 CPU og så er den støjsvag.
Det er den her fætter: http://shor.ter.dk/27287103
Link guider dig til Thermaltake's side for den.

--
Per Hansen

Fra : Jan Hougaard

Dato : 15-01-08 23:31

> Ikke så ringe prisforskel, så det var heldigt.
> Bare husk køler, der følger ikke nogen med den jeg henviste til.

Sikker?
Den du linker til hedder da AMD Processor in a Box (PIB).
In a Box = med køler.
Ikke fordi jeg regner med at bruge den køler der følger med.

> Der kan du f.eks bruge en Thermaltake BigTyp 120 VX.
> Stor køler der dælme gi'r køling til en M2 CPU og så er den støjsvag.
> Det er den her fætter: http://shor.ter.dk/27287103

Har en Zalman 7700cu eller lign.
Den har klaret min Atlon 3500 udmærket.

Fra : Per Hansen

Dato : 16-01-08 16:15

> Sikker?
> Den du linker til hedder da AMD Processor in a Box (PIB).
> In a Box = med køler.
> Ikke fordi jeg regner med at bruge den køler der følger med.

Jep, for der fulgte ingen køler med i kassen med min 6400+

--
Per Hansen

Fra : Jan Hougaard

Dato : 19-01-08 06:38

> Jep, for der fulgte ingen køler med i kassen med min 6400+

Så har du ikke købt den "in a box" for der er køler med til min.

Jeg er dog nødt til at få fat i en anden kølen end den Zalman jeg
regnede med at skulle bruge.
Beslagene passer ikke til mit nye bundkort og jeg har smidt det
øvrige tilbehør væk, der fulgte med ;o(