Nyt Bundkort: Socket AM2
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 03-01-08 21:33

Hej,

jeg kan ikke overskue, hvilket bundkort i prisklassen 500-1.000 kr er det
bedste. Jeg kigger meget på Asus's modeller som har store køleelementer, men
de for en del kritik......

Hvilket chipsæt (Ati 3200, Nvidia 590 etc)skal man gå efter ?

PC'en skal være min hjemme pc, så helst lydløs, men alligevel en performer
til videoredigering etc. Den behøver ikke understøtte SLI, men gerne have
masser af udvidelser.

- jorgen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-08 22:32

Jorgen [DK/2200] wrote:

> Hvilket chipsæt (Ati 3200, Nvidia 590 etc)skal man gå efter ?

Personligt går jeg altid efter VIA, da jeg så kan lave dist-upgrade af
min Ubuntu...

Eller er der frit valg på alle hylder. Der er ikke noget der er bedre
end andet, sålænge man holder sig til de kendte mærkevarer. Det er et
temperamentsspørgsmål.

Serveren har en AMD-baseret bundkort; det skyldtes at det var det eneste
jeg kunne finde med 4 PCIe (til netkort).

Jesper Poulsen

Fra : Per Hansen

Dato : 03-01-08 23:27

"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> PC'en skal være min hjemme pc, så helst lydløs, men alligevel en
> performer til videoredigering etc. Den behøver ikke understøtte SLI,

Evt. et Asus Crosshair.
Kan ikke brokke mig over mit som jeg købte her i December.
http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=1&model=1283&l1=3&l2=117&l3=0

Laver også selv en masse videoredigering.
En AMD 6400+ og 2GB Kinston HyperX ram i det og du har en maskine der er
superb til videoredigering.
Min Ulead Videostudio 11 Plus er ihvertfald meget glad for det.

--
Per Hansen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-01-08 02:49

Jorgen [DK/2200] wrote:

> [...]
> bedste. Jeg kigger meget på Asus's modeller som har store køleelementer,

Prøv at kaste et stykke blik efter Asrock - de har gang i nogle ganske
vellykkede serier lige nu.
Asrock er ejet af Asus og stod tidligere for Asus OEM kort, nu sælges de
næsten på lige fod.

> Hvilket chipsæt (Ati 3200, Nvidia 590 etc)skal man gå efter ?

Der er generelt problemer med bundkort med nVidia 500-serien.

--

Live long and prosper...