Udskiftning af Cmos batteri
Fra : Erik Greve

Dato : 01-01-08 12:43

Hej i gruppen

Min stationære Packard Bell ( 4 år gammel) melder jævnligt at Cmos batteriet
er lavt.
Er der særlige forholdsregler man skal huske hvis batteriet udskiftes ?
Jeg har de nødvendige data på batteriet.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-08 14:44

Erik Greve wrote:

> Er der særlige forholdsregler man skal huske hvis batteriet udskiftes ?

Dine BIOS-indstillinger overlever ikke, idet du skal reset'e CMOS efter
udskiftningen.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Greve

Dato : 01-01-08 17:24

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Dine BIOS-indstillinger overlever ikke, idet du skal reset'e CMOS efter
> udskiftningen.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
Men jeg kan godt komme ind i BIOS og genetablere instillingerne ??
MVH
Erik Greve

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-01-08 18:30

Erik Greve wrote:

> Men jeg kan godt komme ind i BIOS og genetablere instillingerne ??

Ja. Men husk at reset'e CMOS når du har skiftet batteriet, ellers kan du
ikke regne med indholdet.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Greve

Dato : 01-01-08 18:51

> Ja. Men husk at reset'e CMOS når du har skiftet batteriet, ellers kan du
> ikke regne med indholdet.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Tak for hjælpen, så tror jeg godt jeg tør skifte batteri.
MVH Erik Greve

Fra : Finn og Angela

Dato : 01-01-08 19:21

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der særlige forholdsregler man skal huske hvis batteriet udskiftes ?
> Jeg har de nødvendige data på batteriet.

Tag strømmen fra pc´en og tryk derefter på startknappen et par gange
(aflader "stående" strøm i strømforsyningen).

Finn