e-SATA stik på Asus bundkort
Fra : søren horn

Dato : 30-12-07 13:53

På mit Asus M2N32 SLI er der et stik til e-SATA. Nu har jeg netop købt
Aldis eksterne harddisk, hvor det skulle være muligt at bruge den og mit
bundkorts stik sammen. Det virker fint, når jeg bruger en USB
forbindelse, men når jeg vil bruge e-SATA stikket med et nyindkøbt kabel
til samme brug, finder computeren ikke den eksterne disk. USB
forbindelsen er selvfølgelig fjernet først. I manualen står der noget om
at bruge RAID, men det er jo ikke det jeg har tænkt mig. Hvad kan jeg
gøre for at få forbindelsen til at virke?

mvh
Søren

Fra : Hans

Dato : 30-12-07 15:08

søren horn wrote:
> [...]
> om at bruge RAID, men det er jo ikke det jeg har tænkt mig. Hvad kan
> jeg gøre for at få forbindelsen til at virke?

Se i manualen hvordan du enabler controlleren til eSata, da det ikke er den
samme chip som til de interne Sata udgange. Det har intet med Raid at gøre.

Hans

Fra : Hans

Dato : 30-12-07 15:27

Hans wrote:

> Se i manualen hvordan du enabler controlleren til eSata, da det ikke
> er den samme chip som til de interne Sata udgange. Det har intet med
> Raid at gøre.
Side 4-29, Silicon Sata-II Controller skal sættes til IDE-Mode, og hvis den
ikke har været anvendt før skal der installeres drivere fra support-cd'en.

Hans

Fra : søren horn

Dato : 31-12-07 09:39

Hans skrev:
> Side 4-29, Silicon Sata-II Controller skal sættes til IDE-Mode, og hvis den
> ikke har været anvendt før skal der installeres drivere fra support-cd'en.
>
> Hans

Tak for hjælpen. Nu virker den. Men så er det jo næsten RAID driverne,
der bliver installeret.

mvh
Søren