Norton
Fra : Jan Kristensen

Dato : 08-02-08 11:09

Hej NG

der sikker en som har spurgt om det før, men jeg kan ikke finde det svar.

Jeg har geninstalleret XP med IIS. Så lang så godt, men jeg tror, at Norton
blokker for update/skrivning til databaserne og/eller tekstfil. Har ikke
haft problemet får, men kan ikke huske, hvad jeg gjorde for at løse
problemet.

Får bl.a. denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.

Når jeg lægger den på extern server, virker det med bare ikke på min PC.

Tak for hjælpen.

Mvh

Jan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-02-08 14:17

Jan Kristensen" <vang@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

Det lyder som om IUSER_blablabla ikke har write access til den mappe, hvor
access databasen ligger.

Prøv at kigge i mappens properties, Security - hvilke brugere er der, og
hvilke rettigheder har de?

Jeg tror ikke, det har noget med Norton at gøre.

Fra : Jan Kristensen

Dato : 08-02-08 14:36

> [...]
> hvilke rettigheder har de?
>
> Jeg tror ikke, det har noget med Norton at gøre.

Der er de skriverettigheder mm som der skal.

Jan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-08 20:46

On Fri, 8 Feb 2008 11:09:26 +0100, "Jan Kristensen" <vang@image.dk>
wrote:

> [...]
>blokker for update/skrivning til databaserne og/eller tekstfil. Har ikke
>haft problemet får, men kan ikke huske, hvad jeg gjorde for at løse

Hvis du tror det er Norton, hvad sker der så, når du disabler den?

>Får bl.a. denne fejl:
>
>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
>opdaterbar forespørgsel.

Prøv at søge "updateable query" på aspfaq.com - giver fx:
<url:
http://classicasp.aspfaq.com/files/directories-fso/why-do-i-get-permissions-errors-after-upgrading-to-windows-xp.html>
<url:
http://databases.aspfaq.com/database/how-do-i-solve-operation-must-use-an-updateable-query-errors.html>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Kristensen

Dato : 09-02-08 09:26

"Jan Kristensen" <vang@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdaterbar forespørgsel.
>

> Når jeg lægger den på extern server, virker det med bare ikke på min PC.

Problemet løst.

Manglede tilladelser under fanblad "Egenskaber for web, deling" (hedder
mappen), så 2 flueben der og problemet er løst.

Mvh

Jan